معاون امور شهرداری ها: باربرگ راه میان‌بر کاهش مشکلات رانندگان حمل‌و‌نقل شهری است

معاون امور شهرداری ها: باربرگ راه میان‌بر کاهش مشکلات رانندگان حمل‌و‌نقل شهری است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: طرح یک‌پارچه دریافت سند حمل بار شهری و حومه‌ای «باربرگ»، در صورت اجرای گام‌به‌گام و همراهی ذی‌نفعان راه میانبری برای رفع مشکلات حوزه حمل‌ونقل شهری کشور خواهد بود.

هیربد معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به اینکه «باربرگ» به عنوان اولین سند حمل بار الکترونیک در کشور است، گفت: همچنین برای مالکان و رانندگان خودروهای معدنی، خودروهای حمل خاک و نخاله، جرثقیل ها، بونکرها و سایر خودروهایی که درجا کار می‌کنند یا مبدا و مقصدهای متعددی دارند، قابلیتی تحت عنوان باربرگ روزانه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: باربرگ روزانه برای فعالیت های حمل بار طی یک روز مشخص صادر می شود و یک روز اعتبار دارد.

معصومی در ادامه گفت: در شرایط حال حاضر که رانندگان به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش عرضه برخی از قطعات و لوازم یدکی ناوگان حمل ونقل، درخصوص تامین این اقلام با قیمت مناسب با دشواری روبرو هستند، باربرگ می تواند اطلاعات لازم برای اولویت بندی و سهمیه بندی واجدین شرایط دریافت این نوع تسهیلات را فراهم کند.

به گفته معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همچنین این سازوکار چارچوب لازم را جهت تخصیص سایر تسهیلات ارائه شده به حمل ونقل بار شهری مانند نوسازی ناوگان را نیز فراهم کرده است؛ به گونه ای که با تعیین پیمایش واقعی خودروهای باری، اولویت‌بندی میزان تسهیلات به صورت سیستمی و عادلانه تعیین شده و به آنها تخصیص داده می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین برای اولین بار، باربرگ از طریق ایجاد اطلاعات یک‌پارچه و معتبر توزیع بار در شهرهای کشور و پراکندگیی آن، امکان مدیریت هوشمند تردد ناوگان باری را فراهم می‌کند. بر این اساس، قرار شد تا نقاط پرتردد که نیازمند ایجاد زیرساخت هایی خاص مانند پارکینگ های چندمنظوره هستند، شناسایی شوند.

معصومی افزود: به علاوه از این طریق مدیریت کارآمد ایجاد شده، فرایند تامین کالا در شهرها ممکن شده و در کنار آن ابزار لازم جهت کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور در اختیار مدیران شهری قرار می‌گیرد.

وی همچنین یادآور شد: اخذ باربرگ یا همان سند حمل بار شهری به ازای هر حمل بار در سطح شهر برای تمامی ناوگان‌های باری با ظرفیت بالای ده تن از ۲۰ آبان ماه ۹۷ الزامی است و از این پس تخصیص سهمیه سوخت این ناوگان نیز بر اساس باربرگ‌های صادر شده خواهد بود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان یادآور شد: فعالان بخش حمل ونقل بار درون شهری در سراسر کشور می‌توانند برای دریافت نرم‌‍ افزار مربوطه به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه کنند و از دو روش مراجعه به وب سایت یا اپلیکیشن تلفن همراه از آن بهره‌مند شوند. هم‌چنین هم‌وطنان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۵۴۹۲۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات