برگزاری اولین همایش بزرگ دانش آموزان دوستدار طبیعت در کاشمر و تجلیل از محیطبانان آسیب دیده

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر از برگزاری اولین همایش بزرگ دانش آموزان  دوستدار طبیعت در این شهرستان خبرداد.

مهدی جمعه پور با بیان این خبر گفت:موسسه خیرین محیط زیست شهاب سپهر و کانون فرهنگی هنری لقمان با همراهی حفاظت محیط زیست و اموزش وپرورش کاشمر اولین همایش بزرگ زیست محیطی دانش اموزان را برگزار کرد.

به گزارش دیده بان ترشیز ،طاهریان ریاست آموزش و پرورش کاشمر در ابتدای این همایش با بیان اینکه توجه به حفاظت از محیط زیست را بر اساس اموزه های دینی و اصل پنجاهم قانون اساسی به طور جدی پیگیری می کنیم گفت: حفظ محیط زیست به عنوان یکی از مهارتهای اصلی در تربیت دانش اموزان مد نظر قرا ردارد.

وی با بیان اینکه به خاطر نا اگاهی ظلم بیشماری به محیط زیست شده است ادامه داد: آسیب به محیط بانان توسط افراد متخلف و ایراد صدمه و جراحات به جهت انجام وظیفه را ضایعه فرهنگی برشمرد.

رئیس اموزش و پرورش کاشمر با اعلام حمایت از محیط بانان بیان نمود در جهت ارتقاء فرهنگ زیست محیطی به کمک موسسه خیریه شهاب سپهر و کانون لقمان و حفاظت محیط زیست کاشمر در جهت اجرای طرح دوستداران طبیعت که برای اولین بار در استان اجرایی میشود  ۱۸ مدرسه هدف که از هر مدرسه ۱۵ دانش اموز که با یک نفر رابط ۱۶ نفر می شود و مدارس دیگر هم هرمدرسه ۲ نفر انتخاب تا بتوانیم با ادامه این طرح شاهد تحول فرهنگی در این حوزه باشیم .

در ادامه رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر با بیان اینکه با توجه به اینکه شعار همایش نه به وضعیت قرمز آب ، خاک و هوا است اظهار داشت: ما باید وضعیت این منابع حیاتی را در جهان ،کشور وشهر خودمان بدانیم . و بدانیم که با منابع حیاتی مان چه کرده ایم که دچار وضعیت قرمز شده اند.


مهدی جمعه پور در ادامه با تشریح وضعیت منابع حیاتی و اینکه چقدر در هر حوزه با بحران مواجهیم ،یکی از عوامل مهم ایجاد بحران را عدم اگاهی بیان نمود و گفت: ما باید بدانیم که امروزه حال امروز زمین خوب نیست و عامل ایجاد این وضعیت ما هستیم و برای بهبود وضعیت نیز باید همه مشارکت کنیم

وی ادامه داد: باید در ابتدا رفتار خود را با طبیعت اصلاح و سپس مشارکت بقیه را نیز جلب کنیم .

گفتنی است: برپایی نمایشگاه عکس طبیعت و آثار بازیافتی دانش اموزان ،گلباران تصاویر شهدای محیطبان و تقدیر از محیط بانان اسیب دیده کاشمری با حضور امام جمعه،رونمایی از کارت دانش اموزی دوستداران محیط زیست و قرائت دکلمه و شعر زیست محیطی توسط دانش اموزان از دیگر برنامه های این همایش بود

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات