چهل و هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد .

چهل و هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور حسین بخشایشی و مهندس مسعود پاکی اعضای کمیسیون، مهندس محمد ستارپور مشاور شورا در امور خدمات شهری ، مهدی مژدهی فر مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه ، مهندس ذاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه ، نماینده شرکت تعاونی اتوبوس داران شهری ارومیه، پیمان حسن زاده دبیر جلسات کمیسیونهای شورا در تاریخ ۹۷/۹/۲۴ با دستور جلسه بررسی نحوه ساماندهی و رفع مشاغل مزاحم و سد معبر از سطح شهر ارومیه و مدیریت صحیح حمل و نقل شهری در فصل سرما برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و تبریک ولادت یازدهمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام حسن عسگری (ع) گفت: اولویت اول مدیریت شهری ساماندهی مشاغل مزاحم و سد معبر است که جا دارد از اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه در این چند روز اخیر تقدیر و تشکر کنم .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: با توجه به بارش های اخیر معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه و سازمانهای مرتبط اقدامات خوب و اساسی را در حفظ وضعیت موجود و ساماندهی آبهای سطحی انجام داد و با مدیریت صحیح اجازه بروز مشکلات برای شهر و شهروندان را ندادند .

حسین پناهی با اشاره به اینکه باید به فکر وضع موجود بوده و به دنبال وضعیت مطلوب باشیم گفت: توان و درایت مدیریت مهندس سحابی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه مثال زدنی است و امید می رود با مدیریت صحیح و تدابیر لازم در بخش ساماندهی مشاغل مزاحم و سد معبر به نتیجه مطلوب دست یابیم .

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری ارومیه در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: همیشه بر سد معبر و پیشگیری در جلسات متعدد تاکید شده است و از دستگاههای مرتبط نیز خواستار همیاری و کمک به مدیریت شهری در راستای رفع موانع موجود گام بردارند .

حسین پناهی در ادامه سخنانش افزود: امروز حمل و نقل شهری بعنوان بزرگترین مجموعه ای است که در شهر ارومیه به مردم ارائه خدمات می کند و این خدمات نیز به عینه در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل سرما دیده می شود .

وی در ادامه سخنانش گفت: اگر مدیریت صحیح در بخش حمل و نقل شهری نباشد هم مردم و هم شهر را دچار مشکل خواهد کرد و لذا باید در جهت روان سازی و نوسازی و بهسازی حمل و نقل شهری تلاش شود .

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نباید خدمات ما شعاری باشد و باید تلاش کنیم تا از شعاردهی خارج و به سوی عمل برویم .

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۸ شهرداری ارومیه توجه ویژه ای به حمل و نقل شهری خواهد شد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر ارومیه در آستانه کلانشهر شدن است مستلزم وجود پایانه های متعدد در نقاط مختلف شهر از ضروریات شهری است و لذا روان سازی حمل و نقل شهری به هر نحوی باید اجرایی شود .

حسین پناهی در ادامه سخنانش اذعان داشت: اگر امروز نتوانیم مسیرهای ویژه و شرایط خاص را برای اتوبوسها فراهم سازیم و فرهنگسازی حمل و نقل بسیار سخت خواهد شد که اید هم زیرساخت ها آماده شود و هم فرهنگسازی توام با عمل فراهم شود .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: ایجاد پیاده راههای شهری با توجه به توسعه حمل و نقل شهری و قطار شهری  و ماشین های شهری و دوچرخه و .... باید اجرایی شود .

حسین پناهی گفت: امروز با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری شهر ارومیه و در راستای کاهش آلودگی های محیط زیستی و رضایتمندی شهروندان توجه به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات صورت گرفته هر چند خوب بوده ولی قطعا کافی نبوده است .

در ادامه جلسه مهندس ذاتی گزارشی از برنامه های آینده در زمینه حمل و نقل شهری و ایجاد پایانه های جدید شهر ارومیه را به کمیسیون ارائه کرد .

در بخش دیگری از جلسه کمیسیون مهندس مهدی مژدهی فر مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گزارشی از عملکرد و برنامه های آینده سازمان را به کمیسیون ارائه نمود .

گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات