چهل و هفتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و هفتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و هفتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد .

چهل و هفتمین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست عبدالرحمن نقشین و با حضور مهندس عادل فتاحی،حسین بخشایشی، مهندس مسعود پاکی اعضای کمیسیون، حسین دوستی معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری ارومیه ، اسدپور مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه ، پورجعفر معاون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه ،جعفری مسئول امور شوراهای اسلامی شهرداری ارومیه ، توحید علی نژاد کارشناس معماری و شهرسازی شورا، پیمان حسن زاده دبیر جلسات کمیسیونهای شورا در تاریخ ۹۷/۹/۲۴ با دستور جلسه بررسی مصوبات ابلاغی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، عبدالرحمن نقشین رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) و روز پژوهش گفت: جلسه کمیسیون نظارت شورا با دستور جلسه بررسی آخرین آمار مربوط به مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: امروز تجارت الکترونیک یک امر مهم و ضروری است و یکی از مباحث مهم فناوری اطلاعات است که می تواند جایگزین تجارت سنتی شود و امروزه فناوری اطلاعات زندگی در شهرها را تسهیل کرده و باید در این زمینه فرهنگ سازی اساسی صورت گیرد تا شهروندان فناوری اطلاعات را بپذیرند و از آن استفاده بهینه بعمل آورند .

عبدالرحمن نقشین با اشاره به اینکه امروز شهر ارومیه بعنوان یک شهر هوشمند شناخته شده است گفت: با توجه به ارائه خدمات و هوشمندسازی الکترونیکی امروز شهرداری ارومیه به همت و تلاشهای سازمان فناوری اطلاعات بعنوان شهر هوشمند شناخته شده است که جا دارد از تلاشها و زحمات مدیریت و مهندسان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه تقدیر و تشکر کنیم و انشاالله بزودی در صحن شورای شهر از مسئولین و عوامل اجرایی فناوری اطلاعات شهرداری دعوت بعمل خواهد آمد تا توضیحات لازم را ارائه دهند و از زحمات آنان به نحو احسن تجلیل شود. .

در ادامه جلسه مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) و روز پژوهش گفت: سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های ترافیکی هزینه می شود و اگر بتوانیم از طریق الکترونیک و بدون مراجعه مستقیم مردم قدم های مثبتی برداریم نقش بسزایی خواهد داشت .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:، در بودجه سال ۹۸ ،شورای اسلامی شهر ارومیه با نگاه ویژه در جهت تامین زیرساخت های سازمان فناوری اطلاعات خواهد داشت .

وی با اشاره به موفقیت شهرداری ارومیه در بخش اجرای فیبر نوری گفت: توسعه فیبر نوری که با توسعه آن نقش مهمی در خدمات دهی به سازمان های شهرداری و درآمدزایی خواهد داشت .

مهندس عادل فتاحی گفت: نقش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه در تحقق ارومیه ۲۰۲۰ می تواند تاثیرگذار باشد و لذا مدیریت شهری باید نگاه ویژه ای به این سازمان داشته باشد .

در ادامه جلسه حسین بخشایشی دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اقدامات و خدمات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه با توجه به ارائه خدمات الکترونیکی و هوشمندسازی جای تقدیر و تشکر دارد .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: در حوزه سایبری قدم های سازنده ای برداشته شده است که می توان بعنوان یک هدیه ارزشمند سازمان پدافند غیرعامل به سازمان فناوری باشد .

حسین بخشایشی در بخش دیگری از سخنانش افزود: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه قدم های مثبتی در موضوع اجرای فیبر نوری برداشته است که می تواند در درآمدهای پایدار تاثیرگذار باشد .

مهندس حسین دوستی معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری ارومیه گفت: سازمان فناوری اطلاعات در زمینه های زندگی هوشمند، حمل و نقل هوشمند، تجارت هوشمند ،سلامت هوشمند، الکترونیک، ایجاد بازارچه های اطلاعاتی، شهر هوشمند ،انرژی هوشمند مطالعات لازم را انجام داده است که در نوع خود بی نظیر بوده است .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: با توجه به فعالیت ها و اهمیت کار سازمان فناوری اطلاعات ،این سازمان در بحث بودجه بعنوان یکی از مظلومترین سازمان بوده است که باید مورد توجه بیشتر در بودجه سال ۹۸ شهرداری ارومیه قرار گیرد .

مهندس دوستی در ادامه سخنانش اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه شهر هوشمند ارومیه یک موضوع بسیار ضروری است و از مدیریت شهری نیز میخواهیم در راستای تشکیل این دبیرخانه ما را یاری نمایند .

در ادامه جلسه مهندس اسدپور مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه گزارشی از فعالیت ها،عملکرد و برنامه های آینده سازمان را به کمیسیون ارائه نمود .

گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون نظارت و پیگیری به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات