ثبت جشنواره کتاب کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌ها

ثبت جشنواره کتاب کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌ها

سعید ابریشمی راد در آیین افتتاح جشنواره کتاب و کودک و نوجوان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و جمعی از مسوولین استان و شهرستان در کوشک کمال الملک برگزار شد، گفت: خداراشاکرم که بهانه ای پیدا شد که در بزرگ ترین و رسمی ترین سطح فرهنگی  دور هم جمع شده ایم و بار دیگر در مقابل عظمت تاریخ، تمدن، فرهنگ، هنر و هویت این سرزمین سر تعظیم فرود می‌آوریم.

شهردار کاشان بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که توسعه مبتنی بر زیرساخت های فرهنگی است و تلاش ما این است تا امتداد تاریخ و پیوستگی تاریخ و اصالت سرزمینمان را تا ابد مستمر نگه داریم.

وی با بیان اینکه انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران نشان لیاقتی بود که به سینه مردم این شهر نصب شد، افزود: در پی این انتخاب و برای حرکت پیوسته در راستای تعالی فرهنگی امروز شاهد برگزاری جشنواره کودک و نوجوان هستیم.

سکان‌دار شهر تاکید کرد: نکته جالب در برگزاری این جشنواره این است که تمامی اتفاقات این جشنواره به واسطه حضور و مشارکت مردم و بخش خصوصی است و ما باید این ظرفیت و اتفاق خجسته را به یک رویداد تبدیل کنیم.

وی به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری در کاشان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کرد که جشنواره ملی تئاتر و جشنواره  کتاب کودک و نوجوان در تقویم جشنواره ها ثبت شود.

کلید دار شهر کاشان بیان کرد: اگر بخواهیم ارزش های فرهنگی در جامعه پایدار بماند باید روی کودکان و نوجوانان به عنوان جامعه هدف در تعالی فرهنگ سرمایه گذاری کنیم‌.

وی افزود: هیچ ابزاری در فرهنگ پذیری بالاتر از کتاب نیست و موضوع این جشنواره به "آب" به عنوان اصلی که حیات و تمدن و فرهنگ بشر به آن وابسته است، اشاره دارد.

ابریشمی راد با اشاره به بهره برداری از گذر فرهنگ کاشان گفت: در محدوده بافت ۴۸ گذر واقع است که امروز دو گذر و محور مسجد آقا بزرگ و درب باغ افتتاح و انشالا به همت مسئولان و حضور مردم شاهد آماده سازی و باز زنده سازی مابقی گذر ها خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات