دومین گذر فرهنگ و هنر کشور در کاشان

دومین گذر فرهنگ و هنر کشور در کاشان

به گزارش مرکز تولیدات و پژوهش های رسانه ای شهرداری کااشن به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوانمحمد حسین واحدیان، مدیر منطقه یک شهرداری کاشان، در حاشیه این آیین گفت: محور مسجد آقابزرگ، کوچه آشتی کنان، گذرهای آب انبارخان و درب باغ، باباولی و گذر پانخل تا میدان کمال الملک از جمله مسیرهای مشخص شده در گذر فرهنگ و هنر کاشان است.

وی افزود: برای بهسازی، زیباسازی، مرمت، تنظیف، کف فرش و شست و شو، این گذرها که در بافت تاریخی شهر کاشان و در مسیر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، افزون بر ۳ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان از اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

به گفته وی، گذر فرهنگ و هنر آب انبارخان یکی از این گذرها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کار فرهنگی اجرا شده است تا هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بتوانند با دریافت تسهیلات کم درصد از آن بهره ببرند.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان افزود: بواسطه ایجاد این گذرها محور تاریخی مسجد و مدرسه آقابزرگ تا میدان کمال الملک (فرهنگ و هنر) احیا وباززنده سازی شد.

واحدیان، تصریح کرد: همچنین وزیر ارشاد امروز از پروژه بزرگ محله درب باغ شامل احداث زمین بازی، پارکینگ و فضای سبز که تا کنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کتابخانه ضرابی بازدید می کند.

وزیر ارشاد در محور بافت تاریخی مسجد و مدرسه آقابزرگ تا میدان کمال الملک و عبور از گذرهای فرهنگ و هنر از یک نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه زیلوبافی، خانه تئاتر کاشان، کارگاه نقاشی و مسجد آقا بزرگ بازید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات