هوشمندسازی خدمات، نیاز ضرورتی برای تحقق فردایی بهتر در زندگی شهری است

هوشمندسازی خدمات، نیاز ضرورتی برای تحقق فردایی بهتر در زندگی شهری است

هوشمندسازی خدمات، نیاز ضرورتی برای تحقق فردایی بهتر در زندگی شهری است

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: هوشمندسازی خدمات، نیاز امروز و ضرورتی برای تحقق فردایی بهتر در زندگی شهری است؛ زیرا روش‎های کنونی دیگر قادر به پاسخگویی نیازهای شهری نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هدی پیروی با اشاره به افزایش درصد شهرنشینی در کشور در سالیان گذشته بیان کرد: وجود مشکلات مختلف کلان‌شهرها همچون مباحث زیست محیطی، آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه‌نشینی و موارد دیگر، ضرورت تغییر روش‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری را طلب می‌کند که منجر به «دیدگاه نوین شهر هوشمند» در طی چند سال اخیر شده است.
وی افزود: این موضوع یکی از مهم‌ترین موارد در جهت افزایش کیفیت زندگی و تلاش برای رسیدن به توسعه پایدار شهرها مطرح شده است.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد تصریح کرد: در هوشمندسازی خدمات در کلانشهرها سعی می‌شود با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شده و شهروندان با هزینه کمتر، خدمات بهتری را دریافت کنند.
وی ادامه داد: مفهوم شهر هوشمند در تلاش است که مشکلات عمومی را از طریق راه ‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و براساس رویکرد نفع عمومی و مشارکت‌های مبتنی بر شهرداری و شهروندان حل ‌کند؛ بنابراین توجه و به ‌کارگیری ابعاد مختلف شهر هوشمند می‌تواند در رفع مشکلات جاری و آتی کلان‌شهر مشهد بسیار مفید باشد.
پیروی در بیان تاثیرات هوشمندسازی در رفاه زندگی و کاهش مشکلات شهری اظهار داشت: هوشمندسازی دارای ۶ بعد مختلف است که توجه و اجرایی کردن این ابعاد می‌تواند در افزایش کیفیت زندگی و کاهش مشکلات شهری تاثیر مثبتی داشته باشد. به عنوان مثال با به روزکردن فرآیندهای مختلف شهری و امکان دسترسی شهروندان به خدمات مورد نیاز، می‌توان کاهش سفرهای شهری، ایجاد شفافیت، تسریع در انجام امور و به تبع آن کاهش آلودگی هوا، حذف هزینه‌های رفت وآمد شهروندان، افزایش احساس تعلق به شهر را ایجاد نمود که این عوامل علاوه بر کاهش مشکلات شهری، باعث افزایش سطح کیفیت زندگی و رفاه شهروندان می‌شود.
مدیرکل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند گفت: یکی از مهم‌ترین اثرات برگزاری این نمایشگاه، شکل‌گیری گفتمان مشترک بین همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع شهر هوشمند می‌باشد که باعث هم‌افزایی و نزدیک شدن دیدگاه‌ها و اقدامات همه ارگان‌های مرتبط با مدیریت شهری می‌شود.
به گفته وی این نمایشگاه‌ها باید به صورت پیوسته، مدون و با مشارکت همه حوزه‌ها و بخش‌های مسئول برگزار شود تا ضمن ارائه دستاوردها، سیاست‌ها و اقدامات مثمرثمرتری مدنظر قرار گیرند.
پیروی افزود: مفهوم شهر هوشمند بیش از هر مقوله اجتماعی دیگر، مقوله‌ای بلندمدت و نیازمند مشارکت شهروندان و همه دستگاه‌های خدمات رسان در مدیریت شهری می‌باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات