جلسه کمیسیون شهرسازی،معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور هیات رئیسه سازمان

جلسه کمیسیون شهرسازی،معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور هیات رئیسه سازمان

مورخ ۱۹-۹-۹۷ هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با حضور در محل دبیرخانه  شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان شرکت نمودند.

در ابتدای این جلسه سرکار خانم دکتر طغیانی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خوش آمد به هیات رئیسه سازمان، انتخاب هیات مدیره جدید را تبریک و آرزوی موفقیت نمود.

ایشان با اشاره به چشم انداز نظام مهندسی، نقش این سازمان  را در مدیریت شهری غیر قابل انکار دانست و افزود :  نظام مهندسی ارتباط تنگاتنگی با مدیریت شهری دارد، فضای شهری ماحصلی از کالبد تک تک ساختمان ها و ساخت و سازها است. رویکرد سازمان می بایست بر اساس رعایت اصول فنی و  حل مشکلات مردم باشد تا باعث بالا رفتن سطح رضایتمندی مردم شود . ایشان نقش مهندسان شهرساز را در شکل گیری شهر بسیار حیاتی عنوان نمود و  خواستار برگزاری جلسات مشترک جهت اعتماد سازی و برطرف نمودن مشکلات فی مابین شد.

مهندس معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر نقش موثر نظام مهندسی در ایجاد محیط شهری مناسب برای شهروندان گفت : در اصفهان تقریبا ساختمانی بدون تخلف در ساخت و ساز نداریم، و این همکاری هرچه بیشتر نظام مهندسی و شهرداری را میطلبد. ایشان با اشاره به رعایت نشدن قوانین در ساخت نما و منظر ساختمان ها و استفاده از مصالح غیر استاندارد نقش سازمان را در رعایت مقررات ملی ساختمان و ایمن سازی شهر بسیار مهم دانستند.

آقای علیرضا نصر نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ذکر این مطلب که تصویر سازمان نظام مهندسی ساختمان باید فنی و تخصصی باشد افزود : زیبنده این سازمان و اعضای آن نیست که مسائل اقتصادی بر روی آن تاثیر گذار باشد، و این  باعث سرگردانی و نارضایتی مردم خواهد شد .

دکتر حسینی نیا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه جایگاه نظام مهندسی و توانمندی های آن در امور فنی و تخصصی بر کسی پوشیده نیست گفت : متاسفانه تعاملات مابین شهرداری و سازمان چشم گیر و سازنده نبوده است و می بایست برای توسعه و گسترش تعامل دو ارگان تلاش بیشتری صورت گیرد . ایشان با اشاره به راه اندازی سیستم مکانیزه "سرای ۸" و خدمات ویژه آن برای اعضای سازمان در حوزه های مختلف از جمله تسریع در  صدور پروانه ، استفاده از این سیستم را باعث رضایتمندی مهندسان و مالکان دانست و از استفاده آن در نظام مهندسی در آینده نزدیک خبر داد.

مهندس عسکری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز با تشکر از اعضای محترم شورای شهر اصفهان و بیان نقطه نظراتشان گفت : با توجه به سوابقی که در سازمان  دارم هیچگاه این نظام مهندسی و شهرداری را از هم جدا ندانسته ام و همه از یک خانواده هستیم. هرگاه تعامل و همکاری بین این دو ارگان شکل گرفته نتیجه آن رضایت و رفاه مردم بوده است . ایشان با بیان این موضوع که  گاهی اوقات کارها دچار دوگانگی و موازی کاری میشود افزود : ما از پیوند نرم افزار شهرداری به سازمان و استفاده از قابلیتهای خوب آن استقبال می کنیم.

رئیس سازمان  مغفول ماندن برخی اقدامات مشترک را باعث ضرر شهروندان دانست و گفت : باید همکاری مشترکی صورت پذیر تا برخی طرح های مغفول مانده مانند مجری ذیصلاح هرچه سریعتر عملیاتی شود. در بررسی های کارشناسی انجام شده در مناطق زلزله زده اخیر ، مشخص گردید بیشترین آسیب را ساختمانهای داشته اند که فاقد مهندس ناظر و مجری بوده اند .

مهندس عمادی نائب رئیس سازمان  با تاکید بر امر آموزش و تاثیر آن در ارتقا سطح علمی مهندسان گفت : خوشبختانه با توجه به اساتید مجربی که سازمان در اختیار دارد ، واحد آموزش سازمان بسیار فعال و پویا عمل نموده است و سازمان با اهتمام مهندس عسکری پیگیر آموزش مباحث انرژی  و اجرایی شدن آنها است .

مهندس محجوب نائب رئیس سازمان با اعلام این مطلب که در هیات مدیره جدید عزم بر اجرایی  شدن کنترل نقشه های معماری در سازمان است گفت:  اجرای این طرح باعث رفع مشکلات نقشه های ترسیمی، رعایت هرچه بیشتر و دقیق تر ضوابط طراحی بر اساس مقررات ملی ساختمان، تهیه جزئیات اجرایی ساخت و ساز که در مجموع باعث ساخت و سازهای ایمن و رضایت مردم خواهد شد .

مهندس شفیعی خزانه دار سازمان خواستار همراهی و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری با سازمان جهت حل مشکلات و رسیدن به تعامل شد. ایشان کنترل نقشه ها را برای رشته های چهار گانه الزامی و آنرا از مسائل اساسی بر شمرد. و آنرا باعث تسریع در استقرار شهرسازی موزون و داشتن شهری پویا عنوان نمود. ایشان از مسئولان شهرسازی درخواست نمودند برون سپاری کارهای مختلف شهرداری را سر لوحه کار خود قرار دهند .

* عکس از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات