مسیر راه‌آهن جنوب - غرب کشور بازگشایی شد

مسیر راه‌آهن جنوب - غرب کشور بازگشایی شد

تwww.Bananews.irهران - سخنگوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: خط آهن مسیر بین ایستگاه شهبازان و ایستگاه شهید چراغی در منطقه لرستان که به علت خارج شدن لکوموتیو از خط مسدود شده بود، هم اکنون بازگشایی شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا،'مهدی حاجیان'افزود: لکوموتیو منفرد (بدون واگن)در حدود ساعت ۲۰ شب گذشته بین ایستگاه شهبازان و ایستگاه شهید چراغی در منطقه لرستان(خط‌ آهن جنوب غرب) از ریل خارج شد و خط را مسدود کرد که با تلاش همکاران در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته این لکوموتیو به روی خط بازگشت.

وی با بیان اینکه کمتر از چهار ساعت پس از مسدود شدن این مسیر، خط‌ آهن مذکور بازگشایی شد، اظهار داشت: با ورود جرثقیل به ایستگاه نیز ساعت ۱۵ دقیقه بامداد روز جاری (دوشنبه)خط آهن مسدود آزاد شد و قطارهای مسافری پشت خط مانده یکی پس از دیگری اعزام شدند.

حاجیان ادامه داد: خارج شدن لکوموتیو خسارات مالی و جانی نداشته و تنها سبب تاخیر سیر و عبور قطارها در مسیر شد.

سخنگوی راه‌آهن اضافه کرد: هم اکنون کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی این سانحه است ضمن اینکه شاید این حادثه به علت مشکل خط آهن و شکستگی ریل رخ داده باشد اما علت اصلی وقوع این سانحه پس از بررسی کمیسیون‌ بررسی سوانح راه‌آهن، اعلام رسمی می‌شود.

یاد‌آور می‌شود، ‌لکوموتیو منفرد و بدون واگنی در حدود ساعت ۲۰ شب گذشته بین ایستگاه شهبازان و ایستگاه شهید چراغی در منطقه لرستان از خط خارج شد.

‌خروج این لکوموتیو از ریل موجب مسدود شدن راه‌آهن منطقه مذکور شده بود و در نتیجه قطارهای مسافربری در مسیر شهبازان به سمت اهواز پشت خط متوقف شده و قادر به عبور از این مسیر نبودند.

 

 

    نظرات