در اولین روز هفته پژوهش برگزار شد نشست تخصصی محیط زیست، چالشها و راهکارها در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ،نشست تخصصی محیط زیست، چالشها و راهکارها با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی، نمایندگان دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی و غیر دولتی، سازمانهای مردم نهاد در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار نمود .

قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر در ابتدای این نشست ضمن بیان اهمیت محیط زیست و وضعیت آن در سطح جهانی و همچنین در کشور ایران و با برشمردن ویژگی ها و پتانسیل های بارز و کم نظیر زیست محیطی استان بر اهمیت توجه جدی به این استان تاکید نمودند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر در این نشست به مهمترین چالشهای پیش روی محیط زیست استان پرداختند و موضوعات مربوط به شرکت های نفت و گاز در جنوب استان و جزیره خارک یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی کشور برشمردندکه باید مسئولین در سطح ملی نگاه ویژه تر و جدی تری به بحران های این حوزه داشته باشند .

قلی نژاد به موضوع آلودگی دریا نیز بعنوان یکی دیگر از چالشهای زیست محیطی این استان اشاره و خواستار بازنگری کلی در استانداردها مربوط به آلودگی دریا شدند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر همچنین ضمن اشاره به اهمیت حضور نخبگان، متخصصین و دانشگاهیان  گفت اگر نخبگان با محیط زیست همراه شوند مردم ضرورت حفاظت از محیط زیست را احساس و خود را مسئول حفاظت از آن می دانند

موضوعات مربوط به گرد و غبار و پسماندها از دیگر موضوعاتی بودند که مدیرکل حفاظت محیط زیست در این نشست در خصوص آنها مطالبی را ارائه نمودند .

در ادامه این نشست اعضای هیات علمی پژوهشکده خلیج فارس در خصوص دستاوردها و توانمندیهای محیط زیستی مرکز مطالبی ارائه نمودند و در ادامه اعضای هیات علمی دانشکده های نفت و گاز، معماری، علوم پایه و نمایندگان دستگاههای اجرایی و همچنین نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و همچنین نخبگان دانشگاهی نقطه نظرات و موضوعات خود را در خصوص چالش های زیست محیطی استان بوشهر عنوان و در خصوص راهکارها و راهبردهای مواجهه با این چالشها پس از بحث و تبادل نظر انجام گرفت

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات