۶۲ درصد از حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان همدان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: ۶۲ درصداز حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان خالی است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده گفت: ورودی آب به سد اکباتان همدان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده به گونه ای که حجم ذخیره آب این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: حجم کنونی ذخیره سد اکباتان ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب بود.

ستوده با اشاره به اینکه این سد بیش از ۳۲ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد، اظهار داشت: در حال حاضر میزان ورودی سد اکباتان ۹۲۵ لیتر در ثانیه و میزان خروجی آن ۸۸۰ لیتر در ثانیه برای مصارف شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به بارش های امسال گفت: میانگین بارش های استان همدان از ابتدای سال آبی ۲۰۵ میلی متر گزارش شده است که این میزان در سال گذشته ۴۸ میلی متر و در میانگین بلند مدت ۱۱۹ میلی متر بود و این آمارها نسبت به سال گذشته بیش از ۴.۵ برابر و نسبت به میانگین بلند مدت ۷۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

ستوده اضافه کرد: با بارشهای مناسب سال آبی جاری ۳۸ درصد از حجم سد اکباتان پر شده است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۳۱ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان محدود است از مردم خواست برای جلوگیری از بروز بحران آب، مصرف را مدیریت کرده و صرفه جویی کنند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات