جلسه شرکت‌های هواپیمایی با نماینده ستاد هدفمندی یارانه‌ها

جلسه شرکت‌های هواپیمایی با نماینده ستاد هدفمندی یارانه‌ها

www.BanaNews.irرییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که شرکت‌های هواپیمایی توان پرداخت بدهی گذشته خود را با نرخ مصوب ۴۰۰ تومان ندارند، گفت: دولت فعلا با افزایش قیمت بلیت هواپیما موافقت نکرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدعبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که جلسه‌ای با نماینده وزارت راه و ترابری در ستاد هدفمندی یارانه‌ها به منظور حل مشکل سوخت شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد، اظهار کرد: دولت بر روی موضع خود مبنی بر نرخ ۴۰۰ تومانی سوخت شرکت‌های هواپیمایی اصرار دارد.

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی توان پرداخت بدهی گذشته خود را بابت بلیت‌های فروخته شده و سفرهای انجام شده با نرخ مصوب ۴۰۰ تومان ندارند.

موسوی اضافه کرد: پیشنهادی مبنی بر افزایش نرخ خدمات شرکت‌های هواپیمایی ارائه داده‌ایم، دولت قول بررسی درباره افزایش قیمت سوخت را داده است و ما منتظر تصمیم دولت هستیم.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه با سیاست‌های دولت مخالف نبوده و همگام هستیم، تصریح کرد: آماده پذیرش تصمیم دولت هستیم اما باید منابع لازم برای پرداخت بدهی شرکت‌های هواپیمایی تامین شود.

وی با بیان این‌که نرخ بلیت باید همزمان با افزایش نرخ سوخت افزایش یابد، گفت: دولت فعلا با افزایش قیمت بلیت هواپیما موافقت نکرده است.

موسوی با بیان این‌که شرکت پخش و پالایش اعلام کرده بود که تا روز گذشته به شرکت‌های هواپیمایی سوخت ارائه می‌دهد، اضافه کرد: ‌با رایزنی‌های انجام شده تصمیم گرفته شد که فعلا ارائه سوخت صورت بگیرد تا به نتیجه برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد مصوبه‌ی لایحه‌ی بودجه مبنی بر اختصاص سه‌هزار میلیارد تومان برای توسعه‌ی حمل و نقل هوایی اجرایی شود و از محل صندوق توسعه‌ی ملی بودجه‌ای در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار ‌گیرد تا اقدام به توسعه‌ی ناوگان کنند.

به گزارش ایسنا چندی پیش شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بود که وضعیت مابه‌التفاوت افزایش قیمت سوخت باید مشخص شود و شرکت‌ها باید در برابر بدهی خود تضمین‌هایی ارایه دهند.

در این راستا این موضوع در ستاد هدفمندی یارانه‌ها بررسی می‌شود.

 

 

    نظرات