بیش از ۲۶۰ روستای بالای۲۰ خانوار در استان خراسان شمالی فاقد آب شرب هستند

بیش از ۲۶۰ روستای بالای۲۰ خانوار در استان خراسان شمالی فاقد آب شرب هستند

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت آبفا خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۷ خانوار در ۲۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار، فاقد آب شرب هستند که برای برخورداری این تعداد مبلغ ۶۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اکبر بسکابادی در نشست تفکیک شبکه‌های آب و فاضلاب شهرهای طبس مسینا، گزیگ و قهستان از روستایی به شهری گفت: به دلیل پراکندگی روستاها در این استان برای آبرسانی هر مشترک روستایی به طور متوسط ۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۴۳۳ خانوار در ۲۶ روستا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند و ضریب برخورداری روستاها از شبکه آبرسانی از ۶۴ درصد در سال ۸۸ به ۶۷ درصد در سال ۸۹ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هزینه شده است.

بسکابادی از آبرسانی به ۵۴ روستای استان در سال جاری خبرداد و افزود: برای اجرای این طرح، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان مورد نیاز است که در صورت تأمین این مبلغ، ۴ هزار و ۶۶ خانوار از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به فرسوده بودن شبکه آبرسانی شهر طبس مسینا گفت: زیرساخت‌های موجود در این شهر به هیچ عنوان جوابگوی نیاز کنونی مردم نیست و باید این شبکه مرمت و بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان جنوبی از آمادگی واگذاری شبکه‌های شهرهای طبس مسینا، گزیک و قهستان به شبکه آبرسانی شهری پس از طی مراحل قانونی خبر داد و تصریح کرد: تمام زیرساخت‌های این سه شهر پس از طی مراحل اداری به آب و فاضلاب شهری واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، رجبعلی براتی، فرماندار درمیان نیز گفت: در حال حاضر، تعداد ۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فاقد شبکه آبرسانی هستند که برای احداث شبکه این روستاها، ۱۷ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آبرسانی ۶۹ درصد است که با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه توسعه پنجم این رقم به ۹۳ درصد افزایش می‌رسد.

براتی از آبرسانی به روستای شمس‌آباد قهستان در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: در فروردین سال جاری ۸۰۰ تانکر به صورت سیار به ۴۴ روستای فاقد آب شرب ارسال شده است.

فرماندار درمیان خواستار حل موانع قانونی و اداری واگذاری شبکه‌های آب و فاضلاب این سه شهر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری از روستایی به شهری شد.

براتی برخورداری مردم از آب شرب بهداشتی را یکی از عوامل مهم و موثر در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و افزود: تحقق جهاد اقتصادی مستلزم تداوم همت و تلاش مضاعف است.

وی بر پرهیز از شعارزدگی در جهاد اقتصادی تأکید کرد و افزود: موضوع اقتصاد بحثی است که در زندگی روزمره تک تک شهروندان قابل لمس است و نمی‌توان صرفا از طریق شعار دادن این سال را پشت‌سر گذاشت چرا که مردم به عنوان سهامداران اعظم اقتصاد در پایان سال قضاوت می‌کنند که مسوولان تا چه حد در عرصه جهاد اقتصادی موفق بوده‌اند.

 

 

    نظرات