بیش از نیمی از اتوبوس‌های استان مازندران نیاز به نوسازی دارند

بیش از نیمی از اتوبوس‌های استان مازندران نیاز به نوسازی دارند

معاون حمل و نقل پایانه‌های مازندران گفت: بیش از نیمی از اتوبوسهای استان نیاز به نوسازی دارند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسعود طالبی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه ۱۰۴ دستگاه اتوبوس عادی و ۱۶۸ دستگاه اتوبوس ویژه در استان وجود دارد، اظهار داشت: باید بیش از نیمی از آنها نوسازی شوند.

وی ادامه داد: هرساله درصدی به منظور نوسازی ناوگان اختصاص می‌یابد که سال گذشته به دلیل قیمت بالا با استقبال کمتری مواجه شد.

معاون حمل و نقل پایانه‌های مازندران یادآور شد: یک هزار و ۴۱۵ دستگاه مینی بوس در استان به ثبت رسیده و در سیستم کارت هوشمند این اداره شناسایی شده است.

طالبی با اشاره به اینکه عمر ناوگان مینی بوس به طور متوسط ۲۵ سال است، گفت: این ناوگان عمر بالایی دارد که نیاز به بازسازی و توجه ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: عمر اتوبوس در مازندران به طور متوسط ۱۰ سال و عمر سواری ۶ سال است.

معاون حمل و نقل پایانه‌های مازندران تصریح کرد: سال گذشته طرح نوسازی مینی بوس بالای ۳۰ سال در سراسر کشور اجرا شد که با توجه به شرایط با استقبال کمتری مواجه شد.

طالبی با بیان اینکه اعتبار نوسازی ناوگان سواری مازندران بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان بود، افزود: دراین خصوص تفاهم نامه‌ای بین اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و صندوق مهر امام رضا (ع) منعقد شده است.

وی ادامه داد: برای بهینه سازی وسایل نقلیه و نوسازی ناوگان طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها طرحی در نظر داریم که به صورت کوتاه و بلند مدت در صورت ابلاغ پیگیری می‌شود.

معاون حمل و نقل پایانه‌های مازندران اظهارداشت: طرح سواری پلاک سفید در مسیرهای روستایی با همکاری فرمانداری‌ها در حال پیگیری و ساماندهی است که در صورت ابلاغ این نوع وسایل نقلیه که در قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شد از طریق ناوگان نوسازی می‌شوند.

طالبی تصریح کرد: ۱۰ نقطه از مازندران که دارای جمعیت زیادی هستند و سواری‌های فعال در آن مسیر زیاد است، در استان شناسایی شد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۹هزار و ۷۰۰ دستگاه از وسایل نقلیه سواری شخصی فعال در مازندران با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مورد شناسایی قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل پایانه‌های مازندران به برنامه ریزی درخصوص ارتقای سطح خدمات برای جذب مسافران با استفاده از ناوگان عمومی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ای درخصوص ارتقا بخشیدن به سطح کیفی خدمات از قبیل تهیه بلیت، زمان حرکت و نوع وسایل نقلیه دردست اجراست.

طالبی افزود: روستاییان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی که در مسیرهای روستایی دارای شعبه اینترنتی فعال هستند جهت تهیه بلیت اینترنتی اقدام کنند.

 

 

    نظرات