ضرورت توجه ویژه دولت به بازنشستگان شهرداری‌ها

شهردار کرمان تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه دولت به بازنشستگان شهرداری‌ها

شهردار کرمان گفت: تلاش می‌کنیم در حد توان مشکلات و دغدغه‌های بازنشستگان شهرداری را برطرف کنیم.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در آیین تکریم از بازنشستگان شهرداری کرمان که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در فرهنگ‌سرای کوثر برگزار شد، با بیان این‌که همکاران و بازنشستگان شهرداری دغدغه‌هایی دارند که هیچ‌کدام از کارکنان دستگاه‌های دولتی و نهادهای خصوصی ندارند، گفت: شهرداری نه از کمک‌های دولتی برخوردار است و نه مثل بخش خصوصی ابزارهای لازم را برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در اختیار دارد.

وی تامین بودجه شهرداری توسط دولت را کمتر از پنج درصد دانست و گفت: دولت و وزارت کشور باید توجه ویژه‌ای به بازنشستگان شهرداری داشته باشند که این موضوع را از طریق مجمع شهرداران کلان‌شهرها پیگیری می‌کنیم.

شهردار کرمان با بیان این‌که شهرداری کرمان ۲۷۰۰ نفر نیروی رسمی و قراردادی، ۲۰۰۰ نفر نیروی شرکتی و ۲۰۰۰ نفر بازنشسته دارد، گفت: همکاران شهرداری کرمان با خویشاوندان درجه یک سببی و نسبی، حدود یک‌سوم جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند که این تعداد، ظرفیت بزرگی است که می‌توان از آن برای اداره امور شهر بهره برد و آقای جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، به‌خوبی این ظرفیت را شناخته‌اند.

عالم‌زاده بار دیگر با بیان این‌که تلاش می‌کنیم دغدغه‌های بازنشستگان شهرداری برطرف شود، گفت: همکاران بازنشسته بیش از هر چیز به تکریم نیاز دارند و هر زمان که به شهرداری وارد می‌شوند، باید مورد تکریم مدیریت شهری قرار گیرند و نهایت امکانات شهرداری در اختیار آن‌ها گذاشته شود.

وی افزود: در رابطه با استفاده از امکانات شهرداری در دوره‌های قبل قدم‌های خوبی برداشته شده که ساختِ ساختمان ابتدای جاده ماهان در همین راستاست.

شهردار کرمان ادامه داد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و اداره امور رفاهی شهرداری باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا همکاران بتوانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که برخی از همکاران بازنشسته درخواست دارند فرزندانشان در شهرداری کرمان به‌کار گرفته شوند، گفت: متاسفانه ازسوی وزارت کشور و استانداری، بخشنامه‌های متعددی در رابطه با ممنوعیت به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری ارسال شده که اجازه نمی‌دهد به هیچ شکلی نیروی جدیدی در شهرداری مشغول به‌کار شود.

وی با اشاره به برپایی آیین تکریم از بازنشستگان شهرداری کرمان گفت: در شرایط جنگ اقتصادی، افزایش نشاط و شادابی در جامعه ضرورت دارد.

شهردار کرمان افزود: این برنامه در این راستا بود که همکاران قدیمی یک‌دیگر را ببینند و ساعاتی شاد را در کنار هم سپری کنند.

عالم‌زاده هم‌چنین بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری برای کارکنان و بازنشستگان شهرداری تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛ این آیین با موسیقی و برنامه‌های مختلف هنری و شاد همراه بود.

محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید edde۰a۲۱-۶d۸a-۴c۵۳-۸۷۹۰-۱ac۶b۵۹۲d۵۶۴.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات