کانون سلامت در محلات قشم راه اندازی می شود/لزوم مشارکت مردم در کانون های سلامت

کانون سلامت در محلات قشم راه اندازی می شود/لزوم مشارکت مردم در کانون های سلامت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر قشم، در این نشست دکتر جابر زرنگ معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در تبیین اهداف راه اندازی کانون سلامت در محلات به توانمندسازی و لزوم مشارکت مردم و ارتقاء آگاهی سلامت دربین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

وی افزود: کانون سلامت با مشارکت داوطلبانه مردم به عنوان رابط بین شبکه بهداشت و سایر نهادها و ارگانها فعالیت می کند و بخشی از مشکلات این حوزه توسط مردم با آگاهی بخشی در زمینه سلامت و پیشگیری از بیماری ها، حل و مرتفع خواهد شد.

زرنگ ادامه داد: کانون، محیطی ایجاد می کند که اعضای کانون با بررسی و شناسایی مشکلات سلامت اعم از مشکلات اجتماعی، روانی، جسمی و... برای حل مشکلات، پیگیری ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر علی رستمی فر رئیس شورای اسلامی شهر قشم نیز در این نشست با استقبال از راه اندازی کانون سلامت در محلات، از راه اندازی کانون سلامت در محله سجادیه خبر داد.

وی افزود: محله سجادیه به عنوان پایلوت کانون سلامت محله در شهر قشم آغاز بکار می کند، وی افزود: از پتانسیل شورایاران محلات به عنوان همیار و همکار می توان استفاده کرد و در سایر محلات توسعه داد.

در ادامه دکتر تراب ذاکری مدیر سلامت منطقه آزاد قشم نیز از آمادگی این مدیریت برای حمایت از کانون سلامت محلات اعلام کرد. وی در تبیین اهداف کانون گفت: کانونهای سلامت با هدف ترویج سلامت در حوره روان و جسم بر مباحث پیشگیری نظارت می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر قشم

    منبع خبر

    شورای شهر قشم

    شورای شهر قشم یک شورای شهر در شهر قشم می باشد

      نظرات