انرژی زمین گرمایی به سبد انرژی ایران وارد می‌شود

انرژی زمین گرمایی به سبد انرژی ایران وارد می‌شود

www.BanaNews.irبا اتصال نخستین شهر ایران به شبکه انرژی زمین گرمایی تا شهریور ماه سالجاری این انرژی پاک هم در سبد حاملهای انرژی ایران صاحب سهم می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ محمدی با اشاره به اتصال نخستین شهر ایران به شبکه انرژی زمین گرمایی تا شهریور ماه سالجاری، گفت: بر این اساس امسال یکی از شهرهای استان قم به جای گاز طبیعی از این انرژی پاک بهره مند خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با اعلام اینکه علاوه بر این امسال برای انتقال انرژی زمین گرمایی به ۱۰ روستای استان قم برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: به زودی ۱۰ روستای بخش قاهان قم از انرژی زمین گرمایی بهره مند خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه در این روستاها امکان استفاده از گاز وجود ندارد تا پایان نیمه نخست امسال این شهر می تواند از انرژی زمین گرمایی و انرژی تجدید پذیر استفاده کنند.

محمدی با یادآوری اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان قم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۶۰ هزار مشترک خانگی و تجاری شامل ۳۰۰ هزار خانوار در ۶ شهر و ۸۱ روستای قم به شبکه گاز متصل هستند.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، امروزه بزرگترین نیروگاه زمین گرمایی جهان در منطقه آتشفشانی آبفشان‌ها (The Geysers) در کالیفرنیا واقع شده‌است. تا سال ۲۰۰۸ میلادی انرژی زمین گرمایی سهمی کمتر از یک درصد از تولید کل انرژی الکتریکی جهان را به خود اختصاص داده بود.

در سالهای اخیر سهم این انرژِی پاک و تجدید پذیر در سبد انرژی جهان افزایش یافته است و در ایران هم چندین پروژه انرژی زمین گرمایی به طور همزمان در حال اجرا هستند.

 

    نظرات