وزیر نیرو دستور احداث سد تنظیمی دره شهر را صادر کرد

وزیر نیرو دستور احداث سد تنظیمی دره شهر را صادر کرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو دستور احداث سد تنظیمی دره شهر را صادر کرده استwww.BanaNews.ir.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی عزتی با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو گفت: خوشبختانه مهندس نامجو با صدور دستور احداث سد تنظیمی در شهرستان دره شهر پاسخ مثبت به یکی دیگر از خواسته های دیرینه کشاورزان منطقه دادند.

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی نخست و دوم اجرای این طرح به اتمام رسیده است و با دستور وزیر نیرو سد تنظیمی دره شهر در سال جاری وارد فاز اجرایی می شود.

وی با اشاره به سد تنظیمی سیمره که در ۸ کیلومتری پایین دست سد سیمره ساخته خواهد شد، افزود: سد تنظیمی سیمره از نوع خاکی با هسته رسی و به ارتفاع ۲۳ متر در سال ۹۰ احداث می شود.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس گفت: افزون بر این با اجرای این سد آبی اراضی پایین‌دست سیمره، دشت‌های عباس‌آباد، وحدت‌آباد و قلعه تسمه به کشت محصولات آبی اختصاص می‌یابد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، تسریع در احداث سدهای سیکان و میمه و تسریع در آبگیری سدهای سیمره و دویرج از دیگر درخواستهای این نماینده در دیدار با وزیر نیرو بود.

 

 

    نظرات