افزایش ضریب تحقق بودجه ۹۷ شهرداری مشهد علی‌رغم شرایط بد اقتصادی کشور/  ...

افزایش ضریب تحقق بودجه ۹۷ شهرداری مشهد علی‌رغم شرایط بد اقتصادی کشور/ ...

افزایش ضریب تحقق بودجه ۹۷ شهرداری مشهد علی‌رغم شرایط بد اقتصادی کشور/ سوق دادن درآمدهای شهرداری در بودجه ۹۸ به سمت فعالیت‌های عمرانی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: علی رغم شرایط بد اقتصادی کشور، با افزایش ضریب تحقق بودجه سال ۹۷ شهرداری مشهد مواجه هستیم و مشکلی در حوزه درآمدی نداریم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بتول گندمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور، شرایط مناسبی نیست و با توجه به اینکه صنعت ساختمان تاثیرات خود را از نوسانات نرخ ارز پذیرفته است، اما با پیگیری‌هایی که در مدیریت شهری داشته‌ایم، در حوزه درآمدی مشکلی نداشته‌ایم و وضعیت وصول درآمدها نسبت به سال‌های گذشته، مناسب‌تر است.
وی افزود: در لایحه اصلاح بودجه سال ۹۷ شهرداری که حدود ۱۰روز قبل به شورای شهر ارائه شده و در کمیسیون‌های تخصصی شورا در حال بررسی است، سقف بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. از این اهتمام در همه کدهای درآمدی وجود داشته باشد، ضریب تحققمان نسبت به سال‌های گذشته خصوصا در این شرایط بد اقتصادی، چشمگیر خواهد بود.
وضعیت مناسب وصول درآمدهای شهرداری مشهد نسبت به سال‌های گذشته
گندمی ادامه داد: امیدواریم که برخی از سازمان‌ها‌ و شرکت‌های شهرداری، افزایش‌ درآمدهایی که در بودجه ۹۷ برای آنها در نظر گرفته شده است را بتوانند محقق نمایند که در برخی از سازمان‌ها افزایش ۶۰۰ درصدی درآمدها در سال جاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود، پیش‌بینی شده است تا همه فشار برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اداره و توسعه و نگهداری شهر توسط شهرداری، بر روی صنعت ساختمان و مردم نباشد.
وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری، در اجرای این سیاست‌ها موفق عمل کرده‌اند و خروجی قابل قبولی داشته‌اند لذا معتقدیم در حوزه درآمدها، مشکلی نخواهیم داشت.
سوق دادن درآمدهای شهرداری در بودجه ۹۸ به سمت فعالیت‌های عمرانی
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد بیان کرد: در بخش مصارف هم همچنان نگاهمان به کاهش هزینه‌های جاری بوده و باید بخشی از درآمدها را به سمت فعالیت‌های عمرانی سمت و سو دهیم زیرا در سال‌های قبل خواست مردم در این حوزه به خوبی لحاظ نشده است و کندی اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از مشکلات شهرداری مشهد است.
گندمی خاطرنشان ساخت: پروژه‌های عمرانی در یک فضای رقابتی به بخش خصوصی واگذار نشده است، بخشی از کارها را مشخصا فقط بدنه اجرایی شهرداری با هزینه‌هایی بالاتر از بخش خصوصی در حال اجرا دارد و ...، اینها بخشی از مشکلات موجود در بخش عمرانی است که در بودجه سال ۹۸ به اصلاح آن خواهیم پرداخت.
بررسی تفریغ بودجه ۹۶ و اصلاح بودجه ۹۷ شهرداری، در دستور کار شورای شهر مشهد
وی اذعان کرد: در حال حاضر، دو بخش در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر است. یکی بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته است که به علت عدم ارسال نظر حسابرس با لایحه تفریغ توسط شهرداری به شورا، بررسی این لایحه به تعویق افتاد. منتظر دریافت نظر حسابرس هستیم تا بررسی تفریغ بودجه ۹۶ را آغاز نماییم.
گندمی ادامه داد: دومین اقدام، بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۹۷ شهرداری مشهد است که حدود ۱۰ روزی است به شورای شهر ارسال شده و در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی می‌باشد. کدهای درآمدی در بیشتر موارد با رشد خوبی مواجه بوده است و در نهایت پیش بینی افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمدها در این لایحه دیده شده است. اما همچنان به برخی کدها که ایراد جدید وارد بود، این ایرادات همچنان پابرجاست و تحرکی در آنها دیده نمی‌شود.
تهاتر بدهی شهرداری به بانک‌ها با مطالبات از دولت، اقدامی مطلوب که اثراتش در تفریغ بودجه ۹۷ دیده خواهد شد
وی افزود: یکی از کارهای خوبی که شهرداری انجام داده و در تفریغ بودجه سال ۹۷ اثرات آن دیده خواهد شد، تهاتر بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها با مطالبات شهرداری از دولت و دستگاه‌های دولتی با استفاده از بند و تبصره ۵ قانون بودجه کشور است که برخی دستگاه‌های استان نیز در این مسیر همراهی خوبی با مدیریت شهری داشته‌اند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات