قول مساعد دفتر یونسکو جهت ثبت جهانی سنندج در شبکه شهرهای خلاق در زمینه موسیقی

قول مساعد دفتر یونسکو جهت ثبت جهانی سنندج در شبکه شهرهای خلاق در زمینه موسیقی

شهردار سنندج از برگزی جلسه ای با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران  و معاونین  یونسکو جهت ثبت  جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی خبر داد و گفت: اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان  سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت جهانی بعنوان شهر خلاق موسیقی  دانستند و بر کمک ومساعدت لازم در این خصوص تاکید نمودند.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: در راستای ثبت سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی جلسه ای با حضور شهردار سنندج  در دفتر دکتر ایوبی  دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونین وی، دکتر جلالی سفیر ایران در دفتر یونسکوی فرانسه و دکتر اسعد اردلان بر گزار شد.

شهردار سنندج اظهار داشت: استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان نامی بود که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.

مهندس حشمت اله صیدی بیان کرد: یکی از هنرهای که اغلب مردم استان کردستان با آن آشنایی دارند و در این عرصه هم فعالیت می کنند هنر موسیقی است.

وی افزود: فعالیت هزاران هنرمند نام آشنا در عرصه موسقی در سنندج باعث شده که سنندج را بعنوان پایتخت موسیقی کشور بشناسیم.

مهندس صیدی اعلام کرد: یکی از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره تلاش در جهت ثبت  جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی دریونسکو است.

وی عنوان کرد: شهرداری بعنوان متولی اصلی ثبت سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اقدامات مختلفی نظیر مطالعات و امکان سنجی را با همکاری موسسه توسعه دانش انجام داده است.

مهندس صیدی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف ثبت جهانی شهرها در یونسکو برندسازی آن شهر است که این برندسازی باعث می شود هویت و اصالت آن شهر به تمام جهانیان معرفی شود.

وی اعلام کرد: در راستای پیگیری این اقدام مهم فرهنگی، جلسه ای با حضور دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونین وی، دکتر جلالی سفیر ایران در دفتر یونسکو در کشور فرانسه و همچنین دکتر اسعد اردلان برگزار شد.

شهردار سنندج  تصریح کرد: اعضای این جلسه  با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت جهانی بعنوان شهر خلاق موسیقی  دانستند و بر کمک و مساعدت لازم در این خصوص تاکید نمودند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با ثبت سنندج بعنوان شهر جهانی خلاق موسیقی گامی مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر به تمام جهان و همچنین در جهت تولید و توزیع فعالیت ها ومحصولات فرهنگی برداریم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات