پرداخت سلیقه‌ای تسهیلات مسکن‌مهر

پرداخت سلیقه‌ای تسهیلات مسکن‌مهر

www.BanaNews.irدر تعداد معدودی از استان‌ها، سازنده‌های مسکن‌مهر برای دسترسی به وام بانکی دچار مشکل شده‌اند. وام ساخت مسکن‌مهر تنها تسهیلات قابل دریافت در بخش مسکن محسوب می‌شود که به خاطر اصرار دولت به تکمیل سریع واحدهای مسکونی‌مهر، بانک‌ها باید این نوع تسهیلات را بدون فوت وقت و درست طبق مقررات پیش‌بینی شده و مصوبات دولتی، پرداخت کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سازنده‌ها با وزارت مسکن و بانک عامل قرارداد سه جانبه‌ای دارند که بر اساس آن، بانک موظف است بعد از تایید وزارت مسکن مبنی بر پیشرفت فیزیکی پروژه، تسهیلات ۲۰ میلیونی را در ۴ قسط پرداخت کند. این در حالی است که هم‌اکنون در یکی دو استان، حرکت از روی مصوبه دولت انجام نمی‌شود و مسوولان بانکی به صورت سلیقه‌ای به انبوه‌سازان وام پرداخت می‌کنند. یک انبوه‌ساز مسکن‌مهر در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: در حالی که از اسفند سال گذشته روند پرداخت وام دچار اختلال شد و مسوولان شعب قول دادند این موضوع در سال۹۰ رفع شود، اما در سال جدید با مشکلات تازه‌تر بانکی مواجه شده‌ایم. آرش بازیار افزود: در اصفهان پرداخت وام مسکن‌مهر رضایتبخش نیست و طبق قراردادی که طرفین امضا کرده‌اند، وام پرداخت نمی‌شود.

براساس این گزارش، ۴ ماه پیش، خط‌اعتباری مسکن‌مهر که بانک‌مرکزی شارژ کرده بود، به اتمام رسید و وزارت مسکن اخیرا درصدد تامین اعتبار جدید برای مسکن‌مهر برآمد.

 

 

 

    نظرات