احداث بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مدار، خطوط فوق توزیع در سطح استان سمنان پس از پیروزی انقلاب

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان در برنامه تلویزیونی شبکه استانی مرکز سمنان :

احداث بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مدار، خطوط فوق توزیع در سطح استان سمنان پس از پیروزی انقلاب

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با حضور در برنامه تلویزیونی ۴۰ برگ ، در شبکه استانی مرکز سمنان به بیان عملکرد صنعت برق استان سمنان در بخش انتقال و فوق توزیع طی چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت .

مهندس سید علی اکبرصباغ ، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت برق سمنان با اشاره به تحول صنعت برق طی چند دهه اخیر در ایران اسلامی ، اظهار داشت : گسترش صنایع مختلف ، پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشترکین برق طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، اهمیت و ضرورت بهره مندی از انرژی الکتریکی را دوچندان نموده است .

مدیر عامل شرکت برق سمنان افزود : رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب توجه ویژه به محرومین و قشر کم درآمد جامعه بوده است و بدین منظور در صنعت برق نیز تا دورترین نقاط کشور، خطوط برق احداث گردیده که هم اکنون همه روستاهای بالای ۵ خانوار استان برقدار می باشند.

مهندس سید علی اکبرصباغ ، خودکفایی در صنعت برق را از دستاوردهای مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : در قبل از پیروزی انقلاب ، تاسیسات پست ها و خطوط انتقال برق، توسط متخصصان خارجی احداث و سرویس و نگهداری می شد و نیروهای فنی داخلی ، حق هیچگونه دخالتی را نداشتند، ولی به برکت جمهوری اسلامی و داشتن روحیه خودباوری هم اکنون تمامی تاسیسات برق توسط متخصصان داخلی ، تولید و احداث می گردد.

مدیر عامل شرکت برق سمنان با مقایسه توسعه خطوط و پست های فوق توزیع در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ، بیان داشت : قبل از انقلاب اسلامی ، استان سمنان فقط دارای ۱۰۰ کیلومتر خط ۶۳ کیلوولت و ۲ ایستگاه پست ۶۳ کیلوولت با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر بود در صورتی که ، اکنون این استان بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مدار خطوط ۶۳ ، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلولت و ۴۰ ایستگاه پست ۶۳ ، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ مگاولت آمپر می باشد.

مهندس صباغ ، وجود ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرهای سمنان و شاهرود را یکی از مهمترین زیرساخت های اقتصادی در استان دانست و گفت : تولید انرژی الکتریکی و وجود خطوط انتقال فوق توزیع ، استان سمنان را به یکی از شاهراه های مهم تبادل برق در کشور تبدیل نموده است .

در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی ، مدیرعامل شرکت برق سمنان گفت : از جمله شاخصه های مهم صنعت برق در استان ، صرف بیش از ۷۰ درصد برق استان در بخش تولید و کشاورزی و همچنین پائین بودن تلفات برق دراین استان در بخش فوق توزیع به کمتر از ۲ در صد می باشد که این ارقام در سطح استانداردهای جهانی است .

در پایان این گفتگوی تلویزیونی ، مهندس صباغ ضمن تشکر ار همراهی و حمایت مسئولین ، صنعتگران و همه مردم فهیم استان به خاطر مدیریت مصرف برق در تابستان سال گذشته ، توجه بیشتر مشترکین پر مصرف را در مصرف بهینه برق خواستار شد.

گفتنی است این برنامه تلویزیونی ، دارای بخش های دیگری چون گفتگوی تلفنی با یکی از کارشناسان صنعت برق استان ، گزارش از چند تن از پیشکسوتان صنعت برق و مصاحبه با معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای سمنان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای سمنان

    شرکت برق منطقه ای سمنان

    شرکت برق منطقه ای سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات