تولید هر سانتیمتر خاک ۵۰۰ سال زمان می برد / قاچاق خاک از کشور

تولید هر سانتیمتر خاک ۵۰۰ سال زمان می برد / قاچاق خاک از کشور

www.BanaNews.irیک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زیست محیطی با اشاره به اینکه تولید هر سانتیمتر خاک حداقل ۵۰۰ سال زمان می برد، نسبت به قاچاق خاک در کشورمان هشدار داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سمیه روشنی در سمینار علمی زمین پاک در محل سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست استان لرستان در سخنانی اظهار داشت: آب و خاک مهم ترین منابع طبیعی کشورمان محسوب می شوند که متاسفانه در طول سالهای اخیر به دلایل مختلف از جمله ازدیاد جمعیت ما شاهد کمبودهایی در این زمینه هستیم.

وی به موضوع فرسایش خاک در کشور اشاره کرد و گفت: از دیگر چالشهای زیست محیطی که در حوزه خاک کشورمان را تهدید می کند بحث قاچاق خاک است.

این فعال زیست محیطی با تاکید بر ضرورت حفاظت از خاک در کشور، یادآور شد: هر روزه به دلایل مختلف مقدار زیادی از خاک در کشور از دست می رود.

روشنی خاطر نشان کرد: این در حالیست که برای تولید هر سانتیمتر خاک یک دوره زمانی ۵۰۰ تا ۷۰۰ ساله زمان نیاز است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به کشاورزی اصولی در کشور و استان، بیان داشت: کشاورزی پایدار خود یکی از راهکارهای حفظ آب و خاک در کشورمان محسوب می شود.

این فعال محیط زیست همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالشهای زیست محیطی کشور در حوزه دفع پسماندها، عنوان کرد: امروز وضعیت دفع پسماندهای صنعتی یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی ایران است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، روشنی با تاکید بر اینکه وضعیت پسماندهای صنعتی در خلیج فارس بیداد می کند، افزود: با وجود مزایای اقتصادی عسلویه باید به ابعاد زیست محیطی فعالیت در این منطقه نیز توجه شود.

 

 

    نظرات