وام‌ ساخت به «۲۵میلیون» بر‌گشت

وام‌ ساخت به «۲۵میلیون» بر‌گشت

www.BanaNews.irکارگروه مسکن در جلسه‌ای که با حضور وزیر مسکن به عنوان رییس‌ کارگروه، نمایندگان وزرای عضو و نماینده بانک‌مرکزی برگزار شد، دستور اصلاح سقف وام ساخت مسکن در بسته پولی سال۹۰ را صادر کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در جلسه کارگروه با تاکید بر اینکه وام ۲۵ میلیون تومانی ساخت صنعتی مسکن مصوبه سال۸۹ هیات دولت بوده و مصوبات دولت بالاتر از تصمیم‌گیری‌های شورای پول و اعتبار است، اعلام شد: متن بسته پولی سال۹۰ که در آن وام ساخت صنعتی ۲۲ میلیون تومان تعیین شده، اصلاح و«پرداخت ۲۵میلیون تومان تسهیلات برای ساخت صنعتی به ازای هر واحد مسکونی» ابلاغ شود.

در جلسه کارگروه مسکن همچنین مصوب شد برای سال جاری سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی به ترتیب ۲۰ میلیون، ۲۲ میلیون و ۲۵ میلیون تومان تعیین و پرداخت شود.

یک عضو کارگروه مسکن درباره جزئیات این جلسه گفت: نظر اعضای شورای پول و اعتبار درباره وام ساخت مسکن و اصلاح سقف آن در بسته پولی، مثبت است؛ طوری که برخی اعضای آن می‌گویند این موضوع آنقدر در مقایسه با سایر مباحث بسته‌پولی همچون نرخ سود بانکی، ساده و پیش‌پا افتاده است که در جلسات بررسی متن پیش‌نویس بسته، آنچنان مورد تاکید و بررسی قرار نگرفت.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد، در جلسه اخیر کارگروه مسکن مصوب شد، وام ساخت صنعتی از ۲۲ میلیون تومان که در بسته پولی امسال آمده، به ۲۵ میلیون تومان افزایش یابد که به این ترتیب سقف این تسهیلات به حالت اول بازخواهد گشت. شورای عالی مسکن اوایل سال گذشته تصویب کرد که وام صنعتی‌سازی مسکن ۵ میلیون تومان بیشتر از وام سنتی‌سازی پرداخت شود. مصوبات شورای عالی مسکن حکم مصوبات هیات دولت را دارد و به همین خاطر تغییر آن توسط بانک‌مرکزی باعث شد اعضای شورا و کارگروه مسکن برای اصلاح آن تلاش کنند.

 

 

    نظرات