نبود منابع بزرگ‌ترین عامل عدم اجرای تصمیمات کمیسیون ایمنی راه‌ها است

نبود منابع بزرگ‌ترین عامل عدم اجرای تصمیمات کمیسیون ایمنی راه‌ها است

معاون وزیر راه و ترابری گفت: نبود منابع بزرگ‌ترین عامل عدم اجرای تصیمیمات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، احمد مجیدی در مورد تمهیدات صورت گرفته برای کاهش سوانح جاده‌ای در کشور اظهار داشت: هیئت وزیران در سال ۸۲ برای مدیریت بهتر و کاهش سوانح جاده کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را به ریاست وزیر راه و ترابری و ۱۶ دستگاه اجرایی تشکیل داد، که هر یک از اعضا موظف به ارائه راهکارهای حوزه اجرایی خود شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در مقطعی هستیم که همه راهکارهای مربوط به کاهش سوانح جاده‌ای توسط اعضای کمیسیون ارائه و مدون شده اما مشکل در اجرای آن داریم که در راستای حل این مشکل، قانون تشکیل شورای عالی ایمنی راه‌های کشور را به مجلس ارائه کردیم تا با تصویب مجلس بتوانیم سطح تصمیمات را در سطح بالاتری قرار دهیم.

معاون وزیر راه و ترابری تجهیز پلیس به آخرین تجهیزات روز برای کنترل ترافیک، ارتقای تمام جاده‌های پر ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز، تجهیز وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر برای انتقال سریع مصدومان جاده‌ای به مراکز درمانی و نجات حادثه‌دیدگان از آسیب بیشتر را از جمله راهکارها و تصمیمات این کمیسیون عنوان کرد.

وی بزرگ‌ترین مشکل عدم اجرایی شدن تصمیمات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را نبود منابع دانست و ادامه داد: در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته سوانح جاده‌ای در کشور کاهش یافته و چنانچه منابع مربوط به تصمیمات کمیسیون نیز تامین شود، شاهد ارتقای ایمنی جاده‌ای در کشور خواهیم بود.

مجیدی همچنین ارتقای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را ضروری دانست و گفت: ارائه تسهیلات بانکی و اختصاص منابع و بکارگیری نیروهای مجرب در سازمان هواپیمایی کشور میتواند در ارتقای وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور موثر باشد.

 

 

    نظرات