حضور عضو نظام مهندسی ساختمان استان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای مهندسین استان است

حضور عضو نظام مهندسی ساختمان استان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای مهندسین استان است



مهندس محمد حسین شرکاء: حضور عضو نظام مهندسی ساختمان استان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای مهندسین استان است

مهندس حمید بنایی رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در گفت و گو با مهندس محمد حسین شرکاء رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: یکی از فرصت های مهم برای صادرات غیرنفتی، توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی است .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پتانسیل ۳۷۵۰۰ نفری متخصصان استان و ظرفیت های قابل توجه در حوزه فنی و مهندسی ضرورت دارد؛شرایط برای صادرات خدمات فنی و مهندسی تسهیل و با توجه به پایان جنگ در کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه و ... و برقراری امنیت شرایط را جهت فعالیت متخصصان متعهد، مهیا دانست .

نماینده حوزه انتخابیه گناباد و بجستان در مجلس دهم با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی ارز آوری قابل توجهی به همراه خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه در زمینه های مختلف مهندسی در کشور نیرو متخصص وجود دارد، بنابراین باید از صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور حمایت شود .

مهندس بنایی نماینده جامعه مهندسان استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات مهندس شرکاء رییس سازمان و اعضای هیات مدیره دوره هشتم را در زمینه مبارزه با واسطه گری، الکترونیکی کردن فرآیندهای سازمانی، راه اندازی سامانه ساجام، برون سپاری خدمات در حوزه های مختلف طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تشکیل دپارتمان نخبگان، توجه به مباحث آموزشی و پژوهشی اعضا، تسهیل روند اداری در مراحل ساخت و ساز مربوط به شهروندان را ستود و ادامه داد: تمام زیر ساخت ها جهت فعالیت جامعه مهندسین در استان آماده است، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و نهادهای مربوطه همه در کنار یکدیگر هم سو آماده تسریع در به حرکت درآوردن این چرخه علمی-تخصصی جامعه هستند .

وی اظهار داشت: در حوزه مسکن ظرفیت های خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خود را از جامعه مهندسین استان میدانم و با وجود تعاملات بوجود آمده، تمام تلاش خود را جهت برطرف کردن مشکلات در حد توان انجام خواهم داد

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات