راه اندازی شوراهای اجتماعی محلات ایده‌ی خوب شهرداری برای جلب مشارکت های مردمی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان گفت:

راه اندازی شوراهای اجتماعی محلات ایده‌ی خوب شهرداری برای جلب مشارکت های مردمی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، راه اندازی شوراهای اجتماعی محلات را یک حرکت مثبت اجتماعی دانست و گفت: به‌طور کلی در حل مسائل اجتماعی و شهری جامعه نیازمند  تعامل و مشارکت شهروندان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، علیدادی سلیمانی در دیداری که شهردار کرمان و معاون فرهنگی وی در رابطه با آغاز ثبت‌نام شوراهای اجتماعی محله با ایشان داشتند؛ ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف افزود: شهرداری به عنوان بزرگترین نهاد خدماتی هر شهر می تواند با تعامل و ارتباط گیری مناسب با شهروندان در خدمات رسانی بهتر تلاش کند.

وی راه اندازی شوراهای اجتماعی محلات را ایده ای خوب در راستای جلب مشارکت های مردمی عنوان و تصریح کرد: رسیدگی همه جانبه به امور شهری، کاری دشوار است و این امر نیازمند مشارکت بیشتر و داوطلبانه شهروندان است.

شهردار کرمان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، گفت: حضور و مشارکت شهروندان در امور، یک ظرفیت و پتانسیل خوب برای تقویت مدیریت شهری است.

سید مهران عالم زاده افزود: راه اندازی شوراهای اجتماعی محله‌ها، برای مشارکت بیشتر شهروندان در امور خودشان در دستور کار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان قرار گرفته است که تحقق آن، نقش بسزایی در ارتقای خدمات و رسیدگی به امور محلات دارد.

وی تصریح کرد: این شوراها مسایل مربوط به حوزه های مختلف شهری و اجتماعی را در محلات پیگیری و دنبال می کنند و از دستگاه های ذیربط برای رفع این مسایل و مشکلات مطالبه گری می‌کنند.  در واقع با این روش، نیازهای محلات مرتفع می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ساختار هرمی حوزه فرهنگی اجتماعی را فعال کنیم نیاز داریم تا شهرداران محله را هم درگیر کنیم افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ شهردار محله داریم که برای تکمیل این کار به حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ شهردار محله نیاز داریم.

شهردار کرمان با بیان اینکه نیاز است شهرداران محله از افراد متخصص انتخاب شوند، گفت: با مصوبه شورای شهر از معتمدین و افراد مورد اعتماد مردم، مساجد و پایگاه‌های بسیج که منتخب مردم هستند شورای اجتماعی محله‌ها تشکیل و از میان اعضای شورای اجتماعی یکنفر به‌عنوان شهردار محله معرفی می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله‌ها، در واقع نشانگر حرکت به سمت اقدامات اصولی و تخصصی در بخش‌های ستادی و تشکیلاتی است.

جوشایی با اشاره به اینکه حل مسایل و  مشکلات شهری در گرو تعامل و همکاری شهروندان است، افزود: این مشارکت از طریق تشکیل نهادهای اجتماعی از جمله شوراهای اجتماعی محلات مقدور است.

وی در ادامه از ثبت‌نام شوراهای اجتماعی محلات که برای مشارکت بیشتر مردم و اهمیت دادن به نظرهای اهالی محله‌ها در دستور کار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان قرار گرفته است، خبر داد و تصریح کرد: هم‌چنین برای نخستین‌بار در شهر کرمان، شورای اسلامی شهر لایحهپیشنهادی و کارشناسی مذکور را که ازسوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به صحن علنی شورا رسیده بود، با اصلاح چندین بند و تذکرات لازم در خصوص برخی مفاد آن، به تصویب رساند؛ بنابراین، این طرح ضمن قانونی بودن، مصوبهشورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری کرمان را نیز دارد.

جوشایی با اشاره به اینکه در کشور جزو استان‌های سوم یا چهارم هستیم که شوراهای اجتماعی محلات را تشکیل دادیم؛ افزود: ستاد راهبردی شوراهای اجتماعی محلات باید تشکیل شود و درخواست داریم که نماینده ولی‌فقیه در استان از آن حمایت کند.

معاون فرهنگی هنری شهردار کرمان با بیان اینکه استانی هستیم که آسیب‌های اجتماعی در آن خودنمایی می‌کند و نیاز است که با مشارکت مردم در جهت رفع مشکلات هر محله اقدام کنیم گفت: ۷۳ محله شناسایی شده است که در آنها انتخابات شوراهای اجتماعی تشکیل می‌شود و این انتخابات پنج محله پنج محله برگزار می‌شود.

گفتنی است به زودی شوراهای اجتماعی محله با فرایندی اصولی در هر محله تشکیل می‌شود تا ۱۵ نفر نماینده اقشار مختلف مردم در هر محله، نسبت به انتخاب فردی شایسته و فعال به عنوان شهردار محله اقدام کرده و اهالی هر محله از طریق شهردار محله‌ی خود مسایل شهری و اجتماعی‌شان را پیگیری کرده و  ارتباط دوسویه و عملیاتی با واحدهای مختلف شهرداری برقرار کنند.

مریم ایرانمنش

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۵۸۶.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۸۵۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۵۵۵۲.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات