زاد روز خواجوی کرمانی، روز فرهنگی کرمان شد


زاد روز خواجوی کرمانی، روز فرهنگی کرمان شد



رییس شورای اسلامی شهر کرمان، از انتخاب زادروز شاعر بلند آوازه و نامی کرمان «خواجوی کرمانی» به عنوان روز فرهنگی کرمان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که شب گذشته با حضور اکثر اعضای شورا، شهردار و برخی از معاونان وی برگزار شد، گفت: بعد از ماه‌ها کار کارشناسی و جلسات با  صاحب‌نظران و استادان دانشگاه و نیز استفاده از اظهار نظرات نشریات و افراد در شبکه های اجتماعی و جمع‌بندی آنها، در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مصوب شد که روز فرهنگی کرمان، روز هفدهم دی ماه زادروز خواجو شاعر نامی این شهر باشد.

وی از لزوم تهیه‌ی پیوست فرهنگی و ارائه‌ی دلایل و مستندات کافی در خصوص انتخاب روز فرهنگی کرمان به عنوان پیش نیاز طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و افزود: به همین دلیل بر اساس اکثر نظرات ارایه شده این روز پیشنهاد داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد هفته فرهنگی کرمان را داشته باشیم و آغاز این هفته، روز ۱۵ دی ماه سال‌روز ثبت قبه‌سبز به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جنوب‌شرق باشد.

فرشاد ادامه داد: روز هفدهم دی ماه این هفته هم زادروز خواجو شاعر پرآوازه‌ی کرمان و نیز روز کلنگ‌زنی دانشگاه شهید باهنر توسط زنده‌یاد مرحوم افضلی‌پور  و روز ۱۹ آن، سال‌روز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که این‌ها در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان به اتفاق آرا به تصویب رسید.

گفتنی است رییس شورای اسلامی شهر کرمان، این مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی شورا  را  در معرض رای اعضای حاضر در جلسه گذاشت که به اتفاق آرا تصویب شد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۷۸۸۵.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات