با حضور معاون توسعه بخش غیردولتی ساتبا:  همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

با حضور معاون توسعه بخش غیردولتی ساتبا: همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ساتبا: نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان با عنوان"چابهار دروازه توسعه محور شرق" با حضور آقای مهندس زعفرانچی زاده معاون توسعه بخش غیردولتی ساتبا، استاندار سیستان و بلوچستان ، مقامات منطقه ای و سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
این گزارش می افزاید: در نشست تخصصی" نیرو و انرژی" که به ریاست آقای زعفرانچی زاده برگزار شد بیش از ۷۰ شرکت کننده عمدتاً از سرمایه گذاران بخش خصوصی از نقاط مختلف ایران و برخی کشورهای منطقه حضور داشتند. در این نشست طرح های بخش برق توسط مدیرعامل برق منطقه‌ای استان، طرح های بخش آب و نفت توسط مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیر کنسرسیوم تابش ارائه گردید.
معاون بخش غیردولتی ساتبا با معرفی فرصت های سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر بویژه انرژی خورشیدی، گفت: تابش بالای انرژی خورشیدی در منطقه، وجود زمین های وسیع بایر و همچنین افزایش مصرف برق در استان و منطقه آزاد چابهار، پتانسیل بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه نیروگاه های خورشیدی و بویژه مولدهای کوچک پشت بامی (خانگی/ صنعتی) فراهم نموده است.
در ادامه یکی از سرمایه گذاران حاضر در نشست که در زمینه پتروشیمی و نفت فعال می باشد آمادگی خود را برای اجرای یک نیروگاه MW ۱۰ خورشیدی در منطقه و احداث خط تولید سلول و پانل خورشیدی به ظرفیت های ۳۰۰ و ۱۰۰ مگاوات در سال اعلام نمود و از مطالعات و برنامه ریزی های خود با مشارکت سرمایه گذاران قطری برای این منظور خبر داد.
اضافه می نماید: در این همایش پنج نشست تخصصی با عناوین" صنعت و معدن"، "تجارت و حمل و نقل و ترانزیت"، " کشاورزی و شیلات"، " نیرو و انرژی" و " گردشگری و توریسم" برگزار گردید و طرح ها و پروژه‌های در دست مطالعه یا اجرا در قالب این پنج نشست تخصصی به سرمایه گذاران عرضه گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    منبع خبر

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات