اجرای طرح ملی داناب در مدارس هرمزگان کلید خورد

اجرای طرح ملی داناب در مدارس هرمزگان کلید خورد

اجرای طرح ملی داناب(طرح دانش آموزی نجات آب) با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در مدرسه پسرانه جامعه الصادق بندرعباس کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان، در این آیین که معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مشاور طرح ملی داناب و مسئولین آموزشی نیز حضور داشتند دکتر هوشنگ ملایی با ارائه گزارشی از میزان وجود اب در جهان ایران و استان هرمزگان خطاب به دانش آموزان بیان کرد: با توجه به عدم بارندگی در ۲۲ وماه اخیر، استان هرمزگان با چالش کم آبی مواجه است که این امر ضرورت حضور فعال همه مردم به ویژه دانش اموزان را در این عرصه پر رنگ تر میکند.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل میدهند که خود آینده سازان کشور هستند در همین راستا یکی از مهمترین اهرم های مقابله با کم آبی و مصرف بهینه و صحیح اموزش های لازم به این قشر و درگیر کردن آنها با مقوله کم آبی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دانش اموزان همیشه توانسته اند در خانواده ها تاثیر زیادی داشته باشند گفت: تجربه این را به اثبات رسانده که دانش آموزان در توضیح و درک موضوعات به خانواده بهترین عملکرد را داشته اند ازاینرو از دانش اموزان به عنوان ناجیان آب نامبرده می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان تصریح کرد: شما دانش اموزان هرکدام میتوانید به عنوان یک نجان دهنده آب در جامعه باشید و این را به یاد داشته باشید که آینده در دستان شما است زیرا این شما هستند که با عملکرد خود آینده را طراحی میکنید.

ملایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز باید نگاه‌ها تغییر کند و همگان خود را در حفاظت از منابع آب مسئول بدانند اضافه کرد: در این طرح نظام‌های شش‌گانه شامل نظام‌های آموزشی ، مشارکت ، ارتباط ، نظام انگیزشی ، رسانه‌ای و ارزشیابی مورد تاکید قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: هر کار فرهنگی باید ریشه‌ای و با تکیه‌ بر تفکر و اندیشه صورت گیرد که این نگرش فرهنگی به‌ صورت ریشه‌ای از مدارس استان آغازشده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در پایان عنوان کرد: طرح داناب برای ترویج آموزه‌های فرهنگی مصرف بهینه آب بین دانش آموزان پایه‌گذاری شده و امید می رود با اجرای آن روند شتابناک مصرف غیر متعادل آب متوقف شود و مصارف به سمت مصرف بهینه حرکت کند .

در ادامه این مراسم محمد قویدل معاون اموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: این طرح در ۸۱۶ اموزشگاه، ۲۲ منطقه و در بین ۸۶ هزار دانش اموز پایه هفت، هشت و نهم متوسطه اجرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر از ناجیان آب که این طرح را همراهی میکنند اظهار داشت: فرهنگ سازی و اموزش دو مقوله مهم در رسیدن به هدف اجرای این طرح که همانا نجات آب می باشد، است.

وی ادامه داد: چالش پیش رو میتواند با ارائه راهکاری های مناسب و استفاده از طیف های مختلف مانند دانش اموزان که پایه اصلی اموزش در جامعه هستند کاهش یابد.

این مقام مسئول در پایان افزود: مدارس به عنوان ظرفیت های مناسب در جهت هدایت جامعه در فرهنگ سازی مدیریت و مصرف بهینه آب محسوب می شوند که میتوانند با حضور دانش اموزان درک و مفاهیم شرایط را، برای آیندگان مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی به عنوان مشاور طرح ملی داناب(طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) در این آیین با طرح پرسش و پاسخ از دانش اموزان خواست تا با جدیت در این راه قدم بگذارند و با شناخت و درک کامل همچنین باور به انچه باید انجام شود به عنوان ناجیان آب آینده را بسازند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات