۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از دولت طلب داریم/ اعمال تخفیف ۹۰ درصدی برای احیای بلوک میار میار

۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از دولت طلب داریم/ اعمال تخفیف ۹۰ درصدی برای احیای بلوک میار میار

به گزارش شهریار، محمد حسین زاده گفت: دولت بابت اجرای سیاست بازآفرینی شهری مصوب شورای بازآفرینی استانها و ابلاغی سازمان برنامه ریزی و بودجه و شهرسازی، به شهرداری تبریز بدهکار است و تا کنون مبلغی دریافت نکرده ایم.

وی اظهار داشت: بافت فرسوده و حاشیه نشین شهر تبریز مشمول اعمال تخفیف های تشویقی دولت برای صدور پروانه های ساختمانی است و شهرداری نیز با اجرای این طرح، شهروندان را برای احداث چهار طبقه با احتساب پارکینگ (یک پیلوت و سه طبقه مسکونی) معاف کرده است.

حسین زاده یادآور شد: طبق این مصوبه مقرر شد دولت هزینه این پروانه های ساختمانی پرداخت کند ولی تا کنون ریالی پرداخت نکرده است.

وی تصریح کرد: طرح باز آفرینی شهری دولت با هدف احیای بافت های فرسوده و حاشیه نشین شهر های کشور در حال اجراست و تمامی شهرداری های شهرها بزرگ و کوچک کشور مجری این طرح هستند.

حسین زاده صدور پروانه های ساختمانی را یکی از منابع درآمدی شهرداری اعلام کرد و اضافه کرد: تحقق درآمد شهرداری تبریز در این بافت ها منوط به بازپرداخت هزینه پروانه های صادر شده از طرف دولت است.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: اجرای این طرح دولتی مزایایی هم دارد و شهرداری تبریز با صدور پروانه ساخت واحد های تجاری و هتل با تخفیف ۹۰ درصدی، دست سرمایه گذاران برای احیای بلوک های مرکزی شهری مانند (میار میار)، در بافت فرسوده تبریز را باز گذاشته است.

محمد حسین زاده  ادامه داد: در سایر بلوک های بافت فرسوده تبریز نیز با تخفیف ۶۰ درصدی برای شهروندان اقدام به صدور پروانه می کنیم و شهروندان می توانند از این سیاست تشویقی بهره مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات