اتمام فاز اول ساماندهی فضای سبز محله‌های صفاییه

رشد سریع شهرنشینی و به دنبال آن افزایش مشکلات زیست‌محیطی اهمیت مفاهیمی چون کیفیت زندگی، برای مطلوب‌تر نمودن محیط‌های مصنوع را نمایان نموده است. در این میان، فضاهای سبز شهری دارای ویژگی‌هایی است که آن‌ها را به فضاهای مناسبی برای ارتقای کیفیت زندگی انسان تبدیل می­کند. مکان‌هایی مانند پارکها، درختان و آب‌نماها در شهر، خدمات زیست­محیطی، اجتماعی و فیزیولوژیکی را فراهم می­کند که در زیست پذیر نمودن شهرها اهمیت بسیاری دارند. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که این فضا خود دارای ساختار و ویژگی‌های کمی و کیفی مناسبی بوده، که بتواند نقش‌های واگذارشده و مورد انتظار را به‌خوبی ایفا کند .

یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری مبارکه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اساسی در راستای توسعه خدمات محله‌ای بوده است . استفاده از فضاهای سبز و اشجار موجود در محلات مختلف و جلوگیری از قطع آن‌ها درروند اجرای پروژه‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری مبارکه بود که یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه  را می‌توان طراحی و احداث پارک محله‌ای دهنو نام برد .

یکی دیگر از انواع فضای سبز شهری ، پارک‌های خطی می‌باشند که بهره‌مندی شهروندان از مزایای فضای سبز را به‌طور یکسان در سطح محلات امکان‌پذیر می‌کند . پارک‌های خطی قابلیت تلاقی با مسیرهای پیاده، اتصال به فضاهای سبز ترافیکی موجود در سطح شهر مانند رفیوژها و حتی اتصال به باغچه‌های موجود در خیابان‌ها را دارا بوده و از انعطاف‌پذیری بالایی جهت گسترش برخوردار هست و این امکان را به وجود می‌آورد که با سرمایه‌گذاری قابل‌قبول گامی موثر در افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر برداشته شود .

باوجود فضای سبز خطی بین محله‌های  یک ، هشت  و ده صفائیه ، ساماندهی و احداث پارک همچنین ایجاد فضای مناسب برای رفاه شهروندان عزیز در دستور کار قرار گرفت و فاز اول این پروژه که بین محله هفت و هشت بود با همکاری سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری و معاونت عمران شهرداری مبارکه پایان یافت و فاز دوم(ساماندهی فضای سبز  بین محله یک و ده ) در حال انجام است.

  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات