۷۶ درصد فضای سبز مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود

۷۶ درصد فضای سبز مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود

۷۶ درصد فضای سبز مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد گفت: در حال حاضر ۷۶ درصد فضای سبز کلانشهر مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود و براساس برنامه عملیاتی ۱۳۹۷-۱۴۰۰ این میزان تا سه سال آینده باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد حاجیان شهری اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه کشاورزی به دلیل جایگاه ممتاز خراسان رضوی در این حوزه و ضرورت توسعه زیرساخت‌های موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: در قالب این رویداد، فعالان حوزه کشاورزی و صنایع وابسته ضمن آشنایی با جدیدترین محصولات شرکت‌های تخصصی، نیازهای خود را تامین می کنند.
وی با اشاره به وجود ۲۳ درصد ظرفیت اشتغال کشور در حوزه کشاورزی بیان کرد: صنایع وابسته در بخش کشاورزی، ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارند که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد با اشاره به سهم بالای بخش کشاورزی از مصرف منابع آبی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، افزایش بهره‌وری از آب ضرورتی غیرقابل انکار است و برای تحقق این مهم باید بیش از گذشته به روش‌های مکانیزه آبیاری توجه شود.
وی از برنامه مدیریت شهری برای بهره‌وری حداکثری از منابع آبی خبر داد و گفت: درحال حاضر ۷۶ درصد فضای سبز کلانشهر مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود و براساس برنامه عملیاتی ۱۳۹۷-۱۴۰۰ این میزان تا سه سال آینده باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.
حاجیان شهری همچنین با اشاره به ساخت تصفیه خانه‌های محلی به منظور بازچرخانی و استفاده مجدد از فاضلاب شهری گفت: تصفیه خانه منطقه سیدی توسط بخش خصوصی درحال احداث است و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی احتمالا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: تصفیه خانه چهل بازه نیز حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر تکمیل شده و تا سال آینده به بهره برداری برسد.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی مدیریت شهری ممکن است در روند اجرای این پروژه‌ها مشکلاتی ایجاد شود اما شورا کمک خواهد کرد که سریعتر این پروژه ها به بهره‌برداری برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات