آلودگی ناشی از فرودگاه مشهد برابر با آلودگی تولید  ...

آلودگی ناشی از فرودگاه مشهد برابر با آلودگی تولید ...

آلودگی ناشی از فرودگاه مشهد برابر با آلودگی تولید شده از ۶۰۰هزار خودرو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمد حاجیان شهری در تداوم طرح چهارشنبه های پاسخگویی که با حضور اعضای شورای شهر مشهد در مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری برگزار می‌شود، پس از پاسخگویی ۲ ساعته به تماس های شهروندان، به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و اظهارکرد: راه‌ها و پل های ارتباطی میان مردم و اعضای شورای شهر و مدیران شهری بسیار متفاوت است؛ از روش های سنتی و قدیمی مثل مراجعه حضوری تا شیوه های نوین امروزی که با پیشرفت علم و تکنولوژی ایجاد شده است.

حاجیان‌شهری در ادامه گفت: مردم بواسطه همین ارتباطات از نظر روانی تخلیه شده چراکه احساس می‌کنند افرادی برای شنیدن سخنان آنها وجود دارند و برای ایشان اهمیت قائل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر، نمایندگان شهروندان هستند و وظیفه آنها شنیدن صدای مردم و پیگیری امور مرتبط با بدنه مدیریت شهری است تا زمانی که به نتیجه برسد.

حاجیان‌شهری با بیان اینکه یکی از جنبه های موفقیت شوراهای شهر، افزایش رضایتمندی مردم از مدیریت شهری است، گفت: لازمه‌ تحقق این مهم، پیگیری مطالبات و درخواست های مردم است؛ عمده این مسائل مربوط به مسائل رفاهی و بدیهیاتی همچون حمل و نقل عمومی، آسفالت و ... است.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد در ادامه صحبت های خود به برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری نیز اشاره داشت و اظهارکرد: اولویت های شهرداری در حوزه های مختلف برای مدت ۴ سال مشخص و مگاپروژه های حوزه های مختلف از جمله خدمات شهری و محیط زیست براساس جمع‌بندی‌ها و نظرات کارشناسی و بازخوردهای مردمی نیز تعریف شده است.

حاجیان‌شهری گفت: براساس صحبت هایی که با شهردار مشهد انجام شده، موضوع جداسازی آب شرب از آب خام به منظور جبران نگرانی های کم‌آبی به شکل جدی پیگیری شده و بودجه خوبی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تفکیک آب شرب از آب خام به مدت ۱۳ سال در دستورکار بوده و امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم به اتمام برسد تا بواسطه آن ظرفیت خوبی برای تامین منابع آب در حوزه فضای سبز ایجاد کنیم.

حاجیان‌شهری اشاره‌ای هم به چالش های زیست محیطی شهر مشهد داشت و خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست بیشتر متوجه بیرون شهرها بوده تا داخل شهر که علت آن هم کمبود بودجه است.

وی با بیان اینکه طبق قانون هوای پاک وظایف مختلفی برای شهرداریها، سازمان جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان محیط زیست و ... تعریف شده است، گفت: ۶۰ درصد از آلودگی هوای مشهد مربوط به خودروهای شخصی است و به منظور مقابله با آن معضل باید محدوده طرح ترافیک را گسترش و به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی حرکت کنیم.

حاجیان‌شهری در پایان گفت: یکی دیگر از علل آلودگی هوای شهر مشهد مربوط به فرودگاه است که آلودگی ناشی از آن با آلودگی ۶۰۰ هزار خودرو برابری می‌کند.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات