رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر: بازآفرینی محور زندیه از اولویت‌های شورای پنجم است

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر: بازآفرینی محور زندیه از اولویت‌های شورای پنجم است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بررسی تکالیف بودجه ۱۳۹۷ شهرداری(حوزه معاونت شهر سازی و اداره حوزه استحفاظی باغهای قصردشت) در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است .

رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر شیراز گفت: یکی از رویکردهای شورای پنجم بازآفرینی محور زند است که مقرر شد مشاور طرح گزارش جامعی از اجرای این طرح در کمیسیون ارائه دهد .

وی با اشاره به بهسازی و زیبا سازی سطح شهر در تکالیف بودجه شهرسازی افزود: مقرر شد معاونت شهر سازی با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نسبت به تهیه طرح جامع سیما و منظر شهری اقدام کند .

امامی افزود: در راستای بهسازی مبلمان شهری، پس از بررسی مشاوران، جانمایی ۱۰۰ نقطه از شهر که قابلیت المان گذاری دارد، مشخص شد .

وی ادامه داد: مقرر شد معاونت شهرسازی گزارش کامل از تکالیف بودجه ۹۷ را به کمیسیون ارائه دهد تا پس از بررسی کارشناسی، نتیجه برای تصویب به صحن علنی شورا ارجاع شود .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر عوارض صدور پروانه ساختمانی، عوارض تراکم ساختمانی، عوارض تجاری و غیر مسکونی در کمیسیون خبر داد و افزود: کلیات این لایحه پس از اصلاحاتی تصویب و به صحن علنی ارجاع شورا خواهد شد .

امامی خاطر نشان کرد: تجویز واگذاری منافع قسمتی از فضای تحتانی معبر عمومی واقع در میدان ابوالکلام به هتل رویال در کمیسیون بررسی شد .

وی بر طراحی نقشه‌های مناسب و در مقیاس انسانی در این معبر تاکید کرد و افزود: این لایحه با در نظر گرفتن فضای فوقانی در کمیسیون تصویب شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات