در بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از سد کلان ، تصفیه خانه...

پیشرفت ۷۰ درصدی تصفیه خانه آب شهرستان ملایر

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از سد کلان و تصفیه خانه و خط انتقال آب شرب شهرستان ملایر بازدید کرد.

ستوده در بازدید از تصفیه خانه آب شهر ملایر که توسط بخش خصوصی به روش BOT درحال ساخت است مبلغ سرمایه گذاری اولیه این  پروژه را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مدت ساخت آن ۲ سال خواهد بود و دوره بهره برداری از آن ۲۵ سال است که تاکنون به میزان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اعلام اینکه طول خط انتقال آبرسانی از سد کلان به شهرستان ملایر ۳۸ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده است افزود: ظرفیت سالانه حجم آب تصفیه شده این پروژه ۱۲ میلیون متر مکعب خواهد بود که با اجرای خط انتقال آب و احداث مخازن آب داخل شهر به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب عهده دار تامین آب شرب شهر ملایر خواهد بود.

ستوده گفت: تصفیه خانه ملایر با یک مدول و دو خط جریان با ضریب حداکثری ۱/۳ قادر به تصفیه ۵۰۰ لیتر در ثانیه و حجم کل ۱۲ میلیون متر مکعب در سال آب شرب این شهرستان از سد کلان می باشد که در پائین دست سد کلان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: سد کلان ملایر تامین آب شرب و بهبود یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنوب شهر ملایر را به عهده دارد که آب شرب شهر ملایر به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب، بخش کشاورزی چهار میلیون متر مکعب و بخش محیط زیست پنج میلیون و۵۰۰ هزار متر مکعب وشهرک صنعتی سهند بمیزان ۵۰۰ هزار مترمکعب در سال از این سد تامین خواهد شد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات