وزیر نیرو در گردهمایی مدیران ارشد آب کشور : مدیران ما در...

وزیر نیرو در گردهمایی مدیران ارشد آب کشور : مدیران ما در...

روز چهارشنبه سوم بهمن ماه ، حضور پنج ساعته وزیر نیرو در شرکت مدیریت منابع آب ایران و دوبار حضور در گردهمایی مدیران عامل شرکتهای آب منطقه ای ، حضور دو معاون وزارت نیرو و برگزاری اولین جلسه کمیته ملی آبشناسی به ریاست وزیر در شرکت مادر تخصصی بخش آب جلوه ویژه ای به چهل و ششمین نشست مدیران ارشد آب بخشیده بود.

محتوای سخنان  راهبردی وزیر نیرو نیز در جمع مدیران بخش آب کشور نیز بخصوص در جایی که از مدیران عامل بعنوان نمایندگان  وزارتخانه در استانها و وزیر استان ها یاد کرد اهمیت ویژه ای بر این نشست بخشید.

لزوم ارتقا اعتماد عمومی ، ایجاد نهضت شفاف سازی ، توصیف مجموعه وزارت نیرو به عنوان بهترین نیروهای کشور،

ایفای نقش پیشتازانه در جهت تصحیح رفتارهای نادرست ، و برقراری ضابطه بجای رابطه و تبدیل وزارت نیرو به دستگاه نمونه و الگو برای سایر دستگاه ها و اصلاح ساختار بخش آب تا پایان سال جاری از محورهای اصلی سخنان دکتر رضا ارکانیان بود.

وزیر نیرو یکی از مشکلات فعلی وزارت نیرو را ساختار این وزارتخانه دانست و افزود: براین اساس ساختار بخش آب این وزارتخانه تا پایان سال اصلاح خواهد شد که جزییات این مهم به‌زودی اعلام می شود و این تغییر ساختار بگونه ای خواهد بود که با پرهیز از برخورد سلیقه ای با تغییر مسئولان دچار تغییر نخواهد شد.

رضا اردکانیان در گردهمایی مدیران ارشد آب کشور به شیوه جدید وزارت نیرو برای انتخاب مدیران خود اشاره کرد و گفت: تمامی جوانان تحصیل کرده و شایسته کشور ما نباید به هیچ عنوان از فراهم شدن فرصت شغلی برابر برای خود ناامید شوند. تاکید وزارت نیرو برای انتخاب مدیران خود بر اساس اعلام فراخوان تلاش برای انتخاب پست های مدیریتی براساس یک فرصت برابر است .
وزیر نیرو تاکید کرد: این وزارتخانه یک دستگاه خدمات رسان است و باید در مسیر کارشناسی مستقیم خود حرکت کند؛ همانگونه که در تلاش برای ارایه خدمات آب و برق پایدار به مردم کشور و تامین آرامش آنها هستیم؛ بنابراین این اطمینان نیز بایستی برای همگان فراهم شود که مدیران این مجموعه از روی کفایت و شایستگی انتخاب شده اند و هیچگونه ملاحظه ای برای حضور افراد خاص در پست های مدیریتی وزارت‌نیرو وجود ندارد .
اردکانیان یکی از مشکلات فعلی وزارت نیرو را ساختار این وزارتخانه دانست و افزود: برای حل این مسئله درصدد اصلاح ساختار وزارت نیرو با اولویت بخش آب هستیم که براین اساس ساختار بخش آب این وزارتخانه تا پایان سال اصلاح خواهد شد که جزییات این مهم به‌زودی اعلام خواهد شد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد ۴۰ ساله بخش آب و فاضلاب کشور پرداخت و افزود: در بخش تامین آب ۱۹ سد ملی بهره‌برداری شده کشور در ابتدای انقلاب هم‌اکنون با رشد ۹ برابری به ۱۷۲ سد رسیده است و حجم ۱۳ میلیارد و ۳۰۴ مترمکعب مخازن سدهای ملی بهره‌برداری شده در سال ۵۷ نیز با رشد ۳.۹ برابری هم اکنون به ۵۱ میلیارد و ۷۶۵ میلیون مترمکعب رسیده است .
وی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نسبت به ابتدای انقلاب رشدی ۶.۷ برابری داشته است، ادامه داد: هزار و ۸۰۴ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی در ابتدای انقلاب هم اکنون به بیش از ۱۲ هزار مگاوات رسیده است و ۵۵۲ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی کشور (احداث شده) در سال ۵۷ هم اکنون با رشد ۴.۳ برابری دو هزار و ۳۵۲ هزار هکتار رسیده است .
وزیر نیرو به تشریح دستاوردهای کشور در بخش آب و فاضلاب پرداخت و افزود: در حال حاضر تعداد تصفیه‌خانه‌‌های آب شهری کشور با رشد ۵.۱ برابری به ۱۳۹ واحد افزایش پیدا کرده و جمعیت تحت پوشش آب شهری کشور از ۷۴.۶ درصد ابتدای انقلاب هم اکنون به ۹۹.۴۸ درصد رسیده است .
اردکانیان ادامه داد: تعداد تصفیه‌خانه‌‌های فاضلاب شهری با رشد ۵۴ برابری به ۲۱۶ واحد رسیده و جمعیت تحت پوشش سامانه فاضلاب شهری نیز در حال حاضر با افزایش ۵.۸ برابری به ۴۹.۳ میلیون نفر رسیده است .
وی اضافه کرد: دو میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش آب بهداشتی در ابتدای انقلاب نیز هم اکنون با رشد ۸.۴ برابری به ۱۶.۸ میلیون نفر رسیده است .
وزیر نیرو همچنین به تشریح عملکرد ۴۰ ساله توسعه مهندسین مشاور و سازندگان تجهیزات صنعت آب و آبفا(بخش غیردولتی) پرداخت و گفت: براساس برآورد صورت گرفته ۲۰۰ کارخانه تولید کننده تجهیزات آب و فاضلاب با رشد ۶ برابری به هزار و ۲۰۰ کارخانه رسیده و شرکت‌های مهندسین مشاور آب و فاضلاب نیز با رشد ۳۰ برابری نسبت به ابتدای انقلاب به حدود ۳۰۰ شرکت رسیده است .
اردکانیان با اشاره به اینکه شرکت های پیمانکاری آب و فاضلاب با رشد ۱۰ برابری به حدود ۵۰۰ شرکت رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر شرکت های پیمانکار طرح های ملی سدسازی با رشد ۲۵.۶ درصدی به ۷۷ شرکت رسیده و تعداد شرکت های مهندسین مشاور طرح های ملی سدسازی هم با رشد ۳۲.۵ برابری به حدود ۶۵ شرکت رسیده است .

شایان ذکر است وزیر نیرو پس از شرکت در جلسه کمیته ملی آبشناسی مجددا در جمع مدیران عامل حضور یافت و پس از سخنان ده تن از مدیران عامل به طور کامل به تشریح دیدگاه های خود پرداخت.

این خبر کامل می شود.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات