تجهیز آتش‌نشانی مشهد به ۲ دستگاه پلتفرم ۷۲ متری نجات برای اولین بار  ...

تجهیز آتش‌نشانی مشهد به ۲ دستگاه پلتفرم ۷۲ متری نجات برای اولین بار ...

تجهیز آتش‌نشانی مشهد به ۲ دستگاه پلتفرم ۷۲ متری نجات برای اولین بار درکشور

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی از انجام مقدمات انتقال دو دستگاه خودرو پلتفرم نجات مجهز به نردبان اطفاء حریق ۷۲ متری از کشور ایتالیا توسط این سازمان به منظور تجهیز سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد یزدان پناه با اشاره به سفرش به کشور ایتالیا که به منظور بازدید از کارخانه سازنده پلتفرم‌های امداد و نجات انجام شده بود، گفت: در این سفر از مراحل نهایی ساخت دو دستگاه پلتفرم امداد و نجات مجهز به نردبان بلند مرتبه اطفاء حریق بازدید و مقدمات انتقال آنها به کشور انجام شد.
وی افزود: با توجه به اعلام نیاز سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد به این تجهیزات به عنوان نهادی که با جان و مال مردم در ارتباط است، کار بررسی و شناسایی شرکت‌های سازنده داخلی و خارجی این خودروهای ویژه به واحد بازرگانی سازمان همیاری به عنوان تامین کننده لوازم، تجهیزات و خدمات مورد نیاز حوزه شهری واگذار شد.
یزدان‌پناه با اشاره به توانمندیهای سازمان همیاری در حوزه تجارت بین‌الملل بیان کرد: از آنجا که مشهد به عنوان یک کلانشهر پرجمعیت و گردشگرپذیر از شرایط ویژه‌ای برخوردار است، این تجهیزات نقش مهمی در خدمات‌رسانی به مردم در حوادث احتمالی و موفقیت آتش‌نشانان در عملیات‌های مختلف به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه خواهد داشت.
وی ادامه داد: علیرغم قرار گرفتن کشور در شرایط تحریم، با اقدامات کارشناسی و روابط خوب تجاری سازمان همیاری با تولیدکنندگان خارجی، تلاش کردیم به عنوان خدمتی دیگر در حوزه تامین نیاز شهرداری‌ها، برای اولین بار در کشور امکان تجهیز آتش‌نشانی مشهد به خودروی پلتفرم نجات و نردبان‌های ویژه اطفاءحریق به ارتفاع ۷۲ متر را فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی تصریح کرد: از این رو با توجه به بررسی‌های انجام شده و عدم امکان ساخت و تجهیز خودرو پلتفرم نجات توسط تولیدکنندگان داخلی، سفارش ساخت این تجهیزات به یک شرکت ایتالیایی داده شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۱۲ دستگاه از این پلتفرم‌های ویژه نجات و اطفاء حریق در دنیا ساخته شده است و در کشورهای مختلف استفاده می‌شود و مشهد به عنوان تنها شهر کشور به دو دستگاه از این خودروها مجهز خواهد شد.
یزدان‌پناه به بازدیدهای انجام شده از کارخانه تولیدکننده پلتفرم های نجات در ایتالیا اشاره و عنوان کرد: مراحل ساخت این تجهیزات هم‌اکنون به پایان رسیده که طی مذاکرات انجام شده با مدیران این شرکت در بازدید اخیر، مقدمات اولیه انتقال ۲ خودرو پلتفرم نجات به کشور انجام شد.
وی اظهار داشت: بر همین اساس، تیم کارشناسی سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز در هفته جاری به منظور بازرسی و کنترل نهایی و دریافت آموزش‌های فنی و همچنین انجام آماده‌سازی‌های لازم برای انتقال پلتفرم‌های نجات به کشور در محل این شرکت ایتالیایی حضور خواهند یافت که پس از تایید نهایی این گروه، انتقال این تجهیزات به ایران انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات