بررسی پیش‌نویس لایحه " عوارض بر حق مشرفیت"

بررسی پیش‌نویس لایحه " عوارض بر حق مشرفیت"

بررسی پیش‌نویس لایحه " عوارض بر حق مشرفیت"

مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری سیزدهمین جلسه کمیته بررسی لوایح در سال ۱۳۹۷ از بررسی پیش‌نویس لایحه " عوارض بر حق مشرفیت" در این جلسه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مریم علیزاده بیان کرد: طرح‌های تعریض، توسعه و اصلاح معابر و میادین شهری که با هزینه شهرداری اجرا می‌گردد، غالبا موجب ایجاد مرغوبیت برای املاکی می‌شود که بر اثر اجرای طرح در حاشیه مسیر احداثی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه مالکان اراضی مذکور، تاکنون هزینه‌ای از این بابت پرداخت نمی‌کردند، افزود: با توجه به اینکه فقهای شورای نگهبان، اخذ عوارض بر حق مشرفیت را مجاز دانسته، لذا بنا به تصمیم کمیته بررسی لوایح، مقرر شد لایحه مذکور پس از بررسی همه‌جانبه و تدقیق توسط حوزه‌های ذیربط، به شورای اسلامی شهر ارسال شود.
رییس کمیته بررسی لوایح درخصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت: پیش‌نویس لایحه تعیین ارزش معاملاتی ساختمان نیز توسط اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته وی براساس قوانین موجود، پیشنهاد ارزش معاملاتی ساختمان، یکی از وظایف شهرداری است که البته باید به تصویب شورای اسلامی شهر نیز برسد. بر همین اساس، کمیته بررسی لوایح با ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر پس از اعمال پاره‌ای اصلاحات موافقت نمود.
علیزاده، موضوع قرارداد احداث و بازگشایی خیابان کوشش را به عنوان دیگر دستور کار این جلسه مطرح کرد و افزود: کمیته بررسی لوایح پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع و با توجه به مباحث فنی مربوطه، مقرر کرد موضوع از طریق مدیریت امور شورای اسلامی شهر و شهرداری، پیگیری و پس از جمع‌بندی نهایی در صورت لزوم، به شورای اسلامی شهر ارائه شود.
مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد با اشاره به دستور کار دیگر این جلسه با موضوع "پاداش پایان خدمت و مزایای رفاهی کارکنان" خاطرنشان کرد با توجه به موانع قانونی موجود، مقرر شد پیش‌نویس لایحه اصلاحی در این خصوص ارائه شود.
رییس کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد درخصوص آخرین دستور کار این جلسه گفت: موضوع هبه اتوبوس به مجتمع نیکوکاری توان‌یابان، نیز توسط اعضای کمیته بررسی لوایح مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ظرفیت مالی محدود مجتمع مذکور که در زمینه خدمات متنوع به معلولان فعالیت می‌نماید، با ارسال موضوع در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر موافقت شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات