پژوهش ضامن پیشرفت و توسعه پایدار درهر کشور است

پژوهش ضامن پیشرفت و توسعه پایدار درهر کشور است

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پژوهش موجب پیشرفت جامعه و ارتقای کیفی و کمی آن و بالاخره تحول ژرف برای بشریت ایجاد می  کند .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، حسین بخشایشی با بیان اینکه  پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور بیان کرد: اگر پژوهش نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار رکود و سکون می شود.

وی گفت: کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی  به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی ابزار لازم را برای پژوهشگران  توسعه پژوهش فراهم می کنند .

بخشایشی عنوان کرد: عوامل توسعه پژوهش را می توان به سه بخش عوامل سخت افزاری ، عوامل نرم افزاری و نیروی انسانی   تقسیم  کرد.

وی اظهار کرد:  یکی از عوامل رکود و گرفتار شدن به آسیب ها ، بی اطلاعی از نیازها و پرسش ها و ارائه نکردن تعریف درستی از چارچوب نیازها در کشور است .

بخشایشی ادامه داد:  در هر صورت فعالیت های تحقیقاتی و دستاورهای پژوهشی بدون مطالعه دقیق نیازها و نداشتن برنامه ها روشن و اولویت بندی شده خسارت بزرگی خواهد بود که متوجه امر تحقیق و پژوهش است که گاه دست اندرکاران پژوهشی را گرفتار کار تکراری می نماید و گاه استعداد ها  را به مسایل غیر ضروری مشغول می سازد.

وی گفت: پژوهش یک تحفیق و یک روند هوشمندانه خلاقانه برای  یافت بازگویی و بازنگری پدیده ها رخدادها و رفتار ها  است و پژوهش همچنین برای استفاده از پدیده های موجود برای دست یافتن به راهکارهای عملی و فن اوری به کار می رود.

عضو شورای اسلامی عنوان کرد: پژوهش موجب پیشرفت جامعه و ارتقای کیفی و کمی آن و بالاخره تحول ژرف برای بشریت ایجاد می کند.

وی بیان کرد:  دست اورد های انقلاب اسلامی که در سایه همین پژوهش و تحقیق توسط جوانان انقلابی ، نخبگان ، مخترعین و متفکرین  و دانشمندان و فرهیختگان جامعه  در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب بدست امدند و انقلاب اسلامی  را باید سراغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران ، منطقه، جهان اسلام و جهان غیر اسلام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات