نامه باهنر به دولت برای معرفی فوری وزیر راه

نامه باهنر به دولت برای معرفی فوری وزیر راه

www.BanaNews.irرئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده سمنان که خواستار معرفی سریعتر وزیر راه به مجلس بود، اعلام کرد که معاون نظارت مجلس نامه‌ای به دولت نوشته و اعلام کرده که فرصت سه ماهه قوه مجریه برای معرفی وزیر راه به اتمام رسیده و باید وزیر مربوطه به مجلس معرفی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۳۵ این قانون، اظهار داشت: مجلس در تاریخ ۱۲اسفندماه سال ۸۹ با استیضاح وزیر راه، بهبهانی را از این سمت عزل کرد.

وی افزود: امروز ۱۲ اردیبهشت سال ۹۰ طبق قانون فرصت سه ماهه دولت برای معرفی وزیر برای این وزارتخانه به اتمام می‌رسد و دولت باید برای این وزارتخانه وزیر معرفی کند.

نماینده سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طبق قانون دولت می‌تواند برای وزارتخانه‌ای که وزیر ندارد، تنها سه ماه سرپرست تعیین کند و امروز این سه ماه برای وزارت راه به پایان رسیده و از فردا سرپرست وزارت راه جنبه قانونی ندارد و اگر قرار است وزارت راه با وزارتخانه دیگری ادغام شود، باید وزیر مربوطه به مجلس معرفی شود.

کواکبیان در خانه ملت همچنین خواستار معرفی سریعتر وزیر ورزش و جوانان به مجلس شد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار کواکبیان با وارد دانستن این اخطار، گفت: آقای باهنر معاون نظارت مجلس نامه‌ای را به دولت ارسال کرده و گفته که فرصت سه ماهه دولت برای معرفی وزیر راه به اتمام رسیده و باید وزیر راه سریعتر به مجلس معرفی شود و اگر هم قرار است وزارت راه با وزارتخانه دیگری ادغام شود، باید طبق قانون وظایف وزارتخانه‌های جدید توسط مجلس تصویب شود و وزیر برای وزارتخانه‌های ادغام شده، به مجلس معرفی شود و مجددا از مجلس رأی اعتماد بگیرند چرا‌که وظایف وزارتخانه‌های ادغام شده افزایش می‌یابد.

رئیس مجلس همچنین تأکید کرد که فرصت معرفی وزیر برای وزارت راه طبق قانون به اتمام رسیده و باید وزیر مربوطه سریعتر به مجلس معرفی شود.

 

    نظرات