پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر رودبار جنوب افتتاح می‌شود

پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر رودبار جنوب افتتاح می‌شود

www.BanaNews.irرئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودبار جنوب گفت: پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر رودبار جنوب با ۹۰ درصد پیشرفت تا ابتدای تیر ماه سال جاری آماده بهره‌برداری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسماعیل خواجه پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان رودبار جنوب اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند که املاکشان در زمره پلاک ملی قرار دارد.

خواجه خاطرنشان کرد: عدم وجود بانک مسکن یکی دیگر از مشکلات متقاضیان مسکن روستایی در رودبار جنوب است، به طوری که آن‌ها مجبور هستند، برای استفاده از تسهیلات مسکن چند بار مسافت طولانی تا شهرستان جیرفت را طی کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۳ هزار خانوار از تسهیلات طرح کپرزدایی و ساخت و سازهای خانه‌های فرسوده بهره‌مند شده‌اند.

خواجه اعتبار این طرح را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اختصاص یافته بنیاد مسکن عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌های تأمین کننده اعتبارات این طرح تنها سه بانک ملی، صادرات و کشاورزی در رودبار جنوب و بانک مسکن جیرفت هستند و نیازمند راه‌اندازی هر چه سریع‌تر شعبه بانک مسکن در این شهرستان هستیم.

این مسئول از پشت نوبت بودن بیش از ۸۰۰ نفر از متقاضیان طرح مسکن مهر به دلیل در اختیار نداشتن زمین از سوی مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: باید حل این مشکل در دستور کار قرار گیرد.

خواجه با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر ابراز داشت: این پروژه تا ابتدای تیر ماه سال جاری آماده بهره‌برداری است و تنها مشکل این طرح عدم نصب و راه‌‌اندازی شبکه آب و برق است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: پروژه‌های طبق، رازان و دال‌آباد نیز در دست اجرا هستند و مشکل اصلی کند شدن روند کار در آن مناطق به دلیل عدم وجود جاده موصلاتی مناسب است.

وی خواستار تیغ‌زنی و تسطیح جاده‌های این مناطق از سوی اداره کل راه و ترابری شد و متذکر شد: وضعیت جاده‌های این مناطق به قدری نامناسب است که هیچ وسیله نقلیه‌ای قادر به حمل و نقل مصالح در آن نیست.

این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از راه‌های مناسب پرداخت تسهیلات به مردم منطقه دال‌آباد متمرکز کردن آن‌ها است و از منابع طبیعی درخواست داریم تا زمین‌های مناسبی را به اهالی این مناطق برای احداث مسکن واگذار کند.

خواجه خاطرنشان کرد: اهالی حاجی‌آباد نیز بیش از ۸۰ فقره وام مسکن بلاعوض از این نهاد دریافت کرده‌اند که با برداشت کردن مبلغی از این وام از سوی بانک صادران به عنوان سود مشارکت این اشخاص با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودبار جنوب در پایان اذعان داشت: مسئولان با استثنا قائل شدن برای مردم این منطقه این مشکلات را حل کنند.

 

 

    نظرات