اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان به تکمیل مصلای سمنان

اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان به تکمیل مصلای سمنان

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از اختصاص اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی برای تکمیل مصلای سمنان در سال جاری خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: سال گذشته دولت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به ساخت مصلا‌های نماز جمعه در کشور اختصاص داد که از این میزان، ۱۴ میلیارد تومان جذب شده است.

وی اضافه کرد: دولت تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند با اختصاص اعتبارات لازم در ساخت مصلا‌های نماز جمعه در سراسر کشور سهیم باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: در حال حاضر در ۶۷۵ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و تعداد دیگری از درخواست‌ها برای برگزاری نماز جمعه و تعیین امامان جمعه در شهرهای جدید ارائه که در دست بررسی است.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک، یک امام جمعه جدید در شهر درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان تعیین شده و مردم این شهر نیز از برگزاری فریضه نماز جمعه بهره‌مند میشوند.

تقوی به برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ۱۲ اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات امام راحل، مجلس در راس امور است و باید در راس امور بماند.

وی تصریح کرد:‌ در این دوره نیز امیدواریم انتخاباتی باشکوه شاهد باشیم و کاندیداهای متخصص و اندیشمند در امور کشور وارد این انتخابات شوند و با رای مردم بتوانند به خانه ملت راه پیدا کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: تاکنون خبری مبنی بر حضور امامان جمعه کشور در شهرها و استان‌ها در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی دریافت نشده است و با توجه به قانون اگر هر یک از امامان جمعه قصد کاندیدا شدن دارند، باید از سمت خود استعفا دهند.

وی اضافه کرد: هر یک از امامان جمعه که از توانمندی بالا برخوردارند و می‌توانند در رشد و پیشرفت شهر خود نقش‌آفرین باشند، باید در انتخابات شرکت کنند تا مردم نیز از این ظرفیت‌های آنان بهره‌مند شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به شعار سال ۹۰ مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم و در این زمینه نباید هیچگونه کوتاهی صورت گیرد.

 

    نظرات