راه رسیدن به توسعه پایدار، توسعه فرهنگی و بالابردن سرانه مطالعه است


شهردار کرمان در مراسم تجلیل از نویسندگان کرمانی:

راه رسیدن به توسعه پایدار، توسعه فرهنگی و بالابردن سرانه مطالعه است



شهردار کرمان گفت: هر جامعه‌ای که بخواهد در همه‌ی ابعاد به توسعه پایدار برسد ضرورت دارد تا از مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی عبور کند، سرانه مطالعه را بالا ببرد و نسل آینده را به کتابخوانی عادت دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در مراسم تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی، داوود امیریان و افسانه شعبان نژاد که صبح امروز با حضورجمعی از مسوولان استان،استادان حوزه ادبیات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد؛ افزود: متاسفانه طبق آمار اعلام شده سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و ضرورت دارد که مسوولان حوزه فرهنگ و ادب به این مساله، توجه ویژه ای داشته باشند.


وی درادامه کودکان و نوجوانان را مهم ترین گروه برای  ترغیب به مطالعه و بالابردن سرانه مطالعه دانست وخاطر نشان کرد: اگر نگاهی به کشورهای توسعه یافته بیندازیم متوجه می شویم که سرانه مطالعه دراین کشورها بسیار بالا است.

عالم زاده تصریح کرد: برای توسعه زیربنای فرهنگی و عادت دادن جامعه به کتاب خواندن، جزآشنا کردن کودکان ونوجوانان به کتاب و مقوله کتاب خوانی راه دیگری نداریم بنابراین این امر مهم باید  از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طورجدی پیگیری شود


شهردار کرمان تاکید کرد: نسلی که قرار است درآینده جامعه را مدیریت کند باید به مطالعه عادت کرده باشد در این صورت است که  ما جامعه ای توسعه یافته خواهیم داشت بنابراین ضرورت دارد تا در این راستا از کسانی که در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان قلم می زنند به طور ویژه‌ای قدردانی شود.

وی ضمن تشکر از هوشنگ مرادی کرمانی، داوود امیریان و افسانه شعبان نژاد افزود: این نویسندگان فاخر آثار شاخصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از خود برجای گذاشته اند، زیرا برای نسل آینده ما می نویسند پس باید ازاین افراد قدردانی شود.

شهردار کرمان  در پایان از مسوولان فرهنگی به ویژه مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان به منظور برگزاری مراسم پاسداشت این نویسندگان تشکر کرد و گفت: امیدوارم تجلیل و تشکر و معرفی این بزرگان فرصتی را فراهم آورد تا سایر نویسندگان و نسل جوان آنها را الگوی خود قرارداده و دراین مسیر گام بردارند.


لازم به ذکر است در پایان مراسم تجلیل از نویسندگان فاخر کرمانی، هوشنگ مرادی کرمانی به واسطه حضور شهرداردراین مراسم و همچنین توجه ویژه وی به حوزه فرهنگ وادب هدیه خود را به مهندس مهران عالم زاده تقدیم کرد.



مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۸۲.jpg

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۵۰۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۶۵۲۰.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۹۸۶۰.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات