حضور آبفار مازندران در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب دستگاههای اجرایی استان

حضور آبفار مازندران در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب دستگاههای اجرایی استان

آبفار مازندران در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دستگاههای اجرایی استان با حضوری مقتدرانه عملکرد خود را در معرض بازدید همگان قرار داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دستگاههای اجرایی استان در راستای عرضه فعالیتها و تلاشهای صورت گرفته طی چهل سال از عمر باشکوه انقلاب اسلامی با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران،مهندس مجید عبدالهی مدیر عامل آبفار استان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

در این نمایشگاه عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب بنر، بروشور،کتابچه و فیلم مستندی از فعالیتها در معرض بازدید قرار گرفت.

در حاشیه این نمایشگاه مهندس عبدالهی طی سخنانی به عملکرد چهل ساله شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اشاره کرد و گفت: استان مازندارن ( با احتساب جمعیت استانهای سمنان و گلستان  فعلی ) بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۵۵ بیش از  ۲۲۹۱۳۲۷ نفر جمعیت داشته که ۱۱۹۱۴۹۰ نفر آن جمعیت روستایی بودند و اکنون براساس آخرین سرشماری دارای ۳۲۸۳۵۸۲ نفر جمعیت است که ۴۲/۳ درصد جمعیت ثابت در روستاها سکونت دارند و با احتساب جمعیت فصلی و شناور حدود ۵۰ درصد جمعیت استان به نوعی در روستاها زندگی می کنند بر این اساس ۶/۷ درصد از جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده است که بخش روستایی در مقایسه با روستاهای سایر استانها رتبه سوم جمعیتی و رتبه چهارم تراکم روستایی کشوری را دارد.

وی افزود: اکنون ۲۹۲۸ روستا با ۴۶۰۰۵۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۸۶۰۲۴ نفر در استان مازندران وجود دارد که ۱۶۰۳ روستا با ۳۲۵۱۱۰ خانوار و ۹۸۵۰۵۳ نفر جمعیت تحت پوشش شرکت قرار دارند.

مهندس عبدالهی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مازندران در سال ۱۳۵۷  را حدود ۱۴ درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به ۶۸/۷۲ درصد رسید و خوشبختانه با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اکنون شاخص بهره مندی آب شرب به ۷۵/۹۶ درصد افزایش یافته که از میانگین شاخص کشوری (۷۴/۹ درصد) به میزان ۱/۸۷ درصد پیشی گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ادامه داد: در بخش فاضلاب قبل از انقلاب هیچگونه تاسیساتی در روستاهای استان مازندران وجود نداشت اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲ روستای «زاغمرز» بهشهر و «شورکا» جویبار در دست اجراست و مطالعات اجرای این طرح در ۵ روستای دیگر استان نیز  با استفاده از فرصت تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال انجام می باشد

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات