هفتمین نشست ادواری اعضای بسیجی هیات مدیره سازمان نظامات مهندسی ساختمان در مشهد

هفتمین نشست ادواری اعضای بسیجی هیات مدیره سازمان نظامات مهندسی ساختمان در مشهد



در هفتمین نشست ادواری اعضای بسیجی هیات مدیره سازمان نظامات مهندسی ساختمان در مشهد رئیس سازمان بسیج عمران و معماری خراسان رضوی ضمن عرض خوش آمد گویی به مهمانان شرکت کننده در نشست، ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) را تسلیت و آغاز دهه فجر و جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشت .

مهندس روحانی اعلام کرد؛ به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد شکوفایی در تمام عرصه‌ها از جمله حوزه ساخت و ساز هستیم .

وی ادامه داد: مهندسان متعهد و متدین ایران زمین همواره جهت سربلندی نام ایران تلاش و با بکار گرفتن تجهیزات بروز دنیا با تکیه بر توان ملی و رعایت مقررات ملی ساختمان از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند .

مهندس روحانی امکان کسب علم، مهارت و تجربه را برای همگان از موهبات این انقلاب  دانست و با تشریح مثال هایی به ساختمان‌های شکیل و درخور توجه از لحاظ کیفی و کمی در مشهد اشاره نمود .

وی رعایت مباحث صرفه جویی در  انرژی، مقاوم‌سازی، حریق، آسانسور و ... را پر اهمیت ارزیابی کرد .

مهندس روحانی توجه به نیروهای جوان و فعال را با هدایت و راهبری مدیران پرتلاش با استناد به سیستم های بروز، اولویت اصلی بسیج اعلام کرد .

رییس سازمان بسیج عمران و معماری استان از تمامی افراد خواست در مدت زمانی که در مسند خدمت قرار می‌گیرند، با الگو قرار دادن کلام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مردم را ولی نعمت خود دانسته و جز به خدمت نیندیشند .

به گزارش روابط عمومی سازمان، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور نیز در این نشست گفت: هدف از این نشست که به همت بسیج مهندسی عمران و معماری کشور تشکیل شده است؛ حفظ انسجام بین نیروهای متعهد و متخصص برای ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت های عرصه نظام مهندسی و اثرگذاری بیشتر متخصصان این حوزه است .

مهندس محمود ایلخان افزود: بسیج مهندسین عمران و معماری با بیش از ۶۰ هزار عضو در سراسر کشور در عرصه های مختلف فعالیت نموده، که یکی از این بستر ها حوزه نظام مهندسی ساختمان است .

وی ادامه داد: چگونگی تحقق شفافیت در فعالیت های نظام مهندسی ساختمان به خصوص در بخش های مالی، چگونگی گسترش و رعایت اخلاق حرفه ای و چگونگی مشارکت در پروژه های عمرانی و مشارکت مردم در فعالیت های نظام مهندسی از محورهای مباحث هفتمین نشست ادواری اعضای بسیجی هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور است .

رئیس اسبق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز گفت: تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش ها در معماری و شهرسازی به عنوان نخستین هدف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به تصویب رسیده است، لذا مشخص است که برنامه گذاری ها باید چگونه باشد .

مهندس سید مهدی هاشمی افزود: ما باید موجبات رشد و ارتقای مهندسی را در کشور فراهم کنیم، بهره وری را با به کارگیری مقررات ملی ساختمان افزایش دهیم، خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرا را بیفزائیم و دانش فنی صاحبان این حرفه را ارتقا دهیم .

وی ادامه داد: پرچمداری حرکت جهادی و بسیجی و از خودگذشتگی را باید از بسیج مهندسین عمران و معماری کشور آغاز کرد .

رئیس اسبق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور شورای توسعه نظام مهندسی پیش بینی شده که نزدیک به هشت سال است این شورا تشکیل نشده است؛ لذا نتوانسته ایم در این زمینه هماهنگی و هم افزایی به وجود بیاوریم .

مهندس هاشمی افزود: یکی از مطالبات ما می تواند برگزاری این شورای توسعه باشد، تا هماهنگی و تعامل با وزارت راه و شهرسازی انجام شود، چرا که در گذشته به دلیل عدم تشکیل این شورا بین وزارتخانه ها چالش هایی پیش آمد که هزینه آن را سازمان های نظام مهندسی ساختمان و مهندسین پرداخت کردند .

در ادامه این نشست مهندس محمد حسین شرکاء رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه به بیان گزارش اجمالی از فعالیت های هیات مدیره دوره هشتم از بدو تشکیل تا کنون اشاره و گفت: تغییر باید از درون خود سازمان ها صورت پذیرد، با توجه به اهداف کلی سازمان نظام مهندسی ساختمان ماده ۲ و اختیارات قانونی مواد ۳، ۴، ۹ و ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می بایست با اقتدار به اهداف عالیه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان اندیشیده و بر اساس آن چشم انداز و مسیر را مشخص کنیم .

وی عمل و پایبندی به شرح وظایف هیات مدیره در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  را از اولویت ها دانسته و ظرفیت  مهندسان بسیجی را نشان دهنده توان آنان برای حضور در بخش های مختلف سازندگی کشور دانست .

لازم بذکر است در ادامه اعضای شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات