پروژه‌های عمرانی بدون مطالعه برای شهروندان پایتخت دردسرساز شده است

پروژه‌های عمرانی بدون مطالعه برای شهروندان پایتخت دردسرساز شده است

www.BanaNews.irرئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به پروژه نیمه تمام ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: اشکالات جدی در این پروژه وجود دارد و متاسفانه شروع آن با مطالعه نبوده و معارضان و هزینه ها به درستی برآورد نشده است که نتیجه آن برای شهروندان پایتخت دردسرساز شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اگر پروژه ای بدون مطالعه در دل شهرآغاز و خاکبرداریها انجام شود مشکلات متعددی را برای شهروندان به دنبال دارد، گفت: چنین اتفاقی درادامه بزرگراه یادگار امام (ره) افتاده و بعد ازخاکبرداری با معارضان بسیاری مواجه شده که در طرح پیش بینی نشده بود.

وی با تاکید براین که ورود به این پروژه ازابتدا صحیح نبوده گفت: در بازدیدهای مکرر محلی و گزارشهای بسیاری که تهیه شده است پیش بینی شده تا پایان سال آن بخش از پروژه که آغاز شده است تا پایان سال به اتمام برسد.

شکیب ادامه داد: اشکالات جدی در این پروژه وجود دارد که به دلیل فقدان کار کارشناسی و مطالعات لازم به وجود آمده است.

وی با اشاره به این که فعالیتهای مطالعاتی سبب می شود از میزان پروژه های بی کیفیت شهری کاسته شود گفت: با مطالعه می توان از مشکلات پروژههای عمرانی چه در بعد زمان و چه هزینه و... کاست به طور مثال اگر مشکلات هزینه ای در تونل توحید نبود این پروژه به کام مردم تهران شیرین تر می شد.

شکیب با بیان اینکه شورا بر پروژه‌های فرامنطقه ای به دقت نظارت می کند، گفت: شورا تذکرات لازم را در خصوص مشکلات تونل توحید از ابتدای کار داده بود که نسبت به آن بی توجهی شد اما در رابطه با تونل نیایش و دو طبقه کردن بزرگراه صدر نیایش تا کنون به تذکرات شورا توجه شده است.

 

 

    نظرات