بهره برداری از ۸ طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان م...

بهره برداری از ۸ طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان م...

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر صورت گرفت؛

بهره برداری از ۸ طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان ماکو

در چهارمین روز از دهه فجر، بهره برداری از ۸ طرح آبرسانی و سامانه ارتقای کیفی آب درروستاهای شهرستان ماکو به بهره برداری رسید.

این طرح ها در قالب ۲۲ روستا وبا صرف ۳۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

با بهره برداری از این طرح ها، سه هزارو ۳۶۵ خانوار روستایی با ۱۲ هزار و۳۱ نفر از آب شرب سالم وبهداشتی برخوردار شدند.

درمراسمی که به همین مناسبت وبا حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و قائم مقام منطقه آزاد ماکو ترتیب یافته بود، سرپرست شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از روند آبرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوهزارو ۳۷۶ روستا با ۳۰۵ هزار نفر جمعیت ازآب شرب سالم وبهداشتی برخوردار شده اند.

علیرضا رضوی با بیان اینکه نظام اهمیت ویژه ای به آبرسانی به روستاها قائل است، افزود: رشد ۹۸ درصدی برخورداری روستاهای استان ازآب آشامیدنی پس از پیروزی انقلاب، نشان از این توجه واهمیت است.

وی گفت: ۴۰ طرح آبرسانی همزمان با ایام الله دهه فجر درسطح روستاهای استان به بهره برداری می رسند.

وی افزود: برای اجرا و اتمام این طرح ها، ۱۴۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۱۲ هزار خانوار از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم از افتتاح وبهره برداری ۷۱۹ پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف استان خبرداد.

پیمان آرامون افزود: از این تعداد پروژه ۵۸۶ پروژه در حوزه عمرانی و با اعتباری افزون بر ۲۴ هزار میلیارد ریال است .

سرپرست معاونتت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، عقد تفاهم نامه با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در خصوص رفع و اصلاح نقاط  پرحادثه استان با ۴۴۰ میلیارد ریال ، عقد تقاهم نامه استانداری با سازمان راهداری در خصوص تعریض و افزایش درجه  ۳۸ کیلومتر راه اصلی به بزرگراه از سراهی ایواوغلی تا سراهی قره ضیاالدین ، ایجاد اشتغال پایدار روستایی با پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغالزا، تهیه عکس هوایی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و تبدیل آن به نقشه های رقومی و حل مشکل ساکنین زیرکوهی ماکو با اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در سال های ۹۷ و ۹۸ و تصویب احداث دهکده لجستیک در شهربازرگان را از جمله اقدامات انجام شده در جهت ارتقاء شاخص های عمرانی و توسعه اقتصادی استان و  این منطقه عنوان کرد.

امام جمعه، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی و فرماندار ماکو نیز با تقدیر از تلاش های شرکت آب وفاضلاب روستایی در آبرسانی به روستاها، بر فرهنگ سازی درمصرف بهینه منابع آب تاکید کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات