باران آمد، باران توی خانه آمد...

باران آمد، باران توی خانه آمد...

اینجا وقتی باران می بارد کسی خوشحال نیست، چرا که به جای باران بر سر ساکنین بدبختی می بارد، نه زیبایی و طراوت...www.BanaNews.ir

آن قدر باران آمد که آب هم آمد، آب آمد و سفره خالی را با خود برد و همه مشق‌ها را هم! و بچه‌ها سر مشق هایشان تا صبح در کوچه خیس و گل آلود چنین نوشتند؛ بابا آن شب بی نان آمد، باران آمد، باران توی خانه آمد.

در پایین دست تر، باران نشاط نمی آورد، باران طراوت را هم با خود می‌برد، در ویرانه‌هایی که پسوند آباد را به دنبال دارند... جعفرآباد، کوی چمنی، پشت دیوار قبرستان، اینجا نشانی است که سیلاب‌ها آن را بهتر از خیلی‌های دیگر می‌دانند...

نشانی که باران هم آن را خوب می‌داند.

آنقدر خوب که قطره قطره‌های آن دست در دست هم می‌دهند و به اتفاق، آنقدر در پشت دیوارهای بتنی مزارآباد جمع می‌شوند تا سرانجام مهمان ناخوانده خانه‌هایی می‌شوند که ساکنانشان، دیگر غم چک چک آب را از سقف‌های تیرچوبی از یاد برده‌اند.

و هر بار که باران می‌آید خانه‌هایشان میزبان این مهمان به گل آکنده می‌شود و تمام بساط بی بساطی شان را هم با خود همراه می‌برد.

و این حکایت همچنان باقیست...

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، جعفرآباد یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه و کوی چمنی از مناطق  این محله فقیر نشین است.

دیوار بتنی حائلی که کشیده شده، کوی چمنی جعفرآباد را از قبرستان کرمانشاه جدا می‌کند، اما هر بار که باران می بارد، آب‌های جمع شده پشت این دیوار از معبری که برای تخلیه آن درنظرگرفته شده به داخل خانه‌های ساکنین پایین دست کوی سرازیر می‌شود و زندگی ساده مردم این منطقه را مختل می‌کند؛ به واقع می‌توان گفت، باران برای اینان نعمت نیست، اول نگرانی و سپس گرفتاری است.

فضل اله رنجبر، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که دفع آبهای سطحی شهر از مشکلات اساسی کرمانشاه است، عنوان کرد: برخی از مناطق شهر با بارش باران دچار آب گرفتگی منازل و حتی در بارش اخیر موجب فرو رفتن چند خانه در محله شریعتی شد.

در پاسخ یه این سوال که بالاخره این مشکل شهر کرمانشاه کی حل خواهد شد، گفت: طرح مطالعاتی دفع آبهای سطحی شهر کرمانشاه آماده است، ولی اجرای ان نیاز به اعتبار دارد.

وی ادامه داد: هرچند اعتبار مطالعه و اجرای این طرح زیاد است اما برای پیشگیری از وقوع این اتفاقات تلخ باید قبل از زمستان امسال اجرایی شود.

غلامرضا باقری، عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، با ابراز تاسف از وضعیت بوجود آمده در این محله، گفت: وظیفه شهرداری است که به این مشکل پاسخ بگوید.

وی ادامه داد: خانه‌هایی که پروانه ساخت دارند می‌توانند با مراجعه به شهرداری خسارت اموال تخریب شده خود را بگیرند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: متاسفانه در گذشته تعداد زیادی شهرک در حاشیه شهر کرمانشاه خارج از اصول مهندسی ساخته شده است؛ بیشتر این محلات، مشکلات بهداشت و فاضلاب دارند.

وی تصریح کرد: امیدوارم امسال طرح دفع آب‌های سطحی اجرایی شده تا شاهد این صحنه‌های غمگین برای همشهریان نباشیم.

 

    نظرات