نظام مهندسی مسئول نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی طرح مهر است

نظام مهندسی مسئول نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی طرح مهر است

www.BanaNews.irمعاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان مسئولیت نظارت بر ساخت وساز مسکن مهر را برعهده دارد و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به نمایندگی از وزارت مسکن وشهرسازی نظارت عالیه براین برنامه دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'محمود فاطمی عقدا' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز یاد شده به شکل تصادفی از وضعیت ساخت وساز واحد های مسکونی ارزیابی لازم را به عمل می‌آورد و گزارشهای خود را در اختیار وزیر مسکن وشهرسازی قرار می دهد.

وی حجم ساخت وساز مسکن مهر را بالغ بر یک میلیون واحد مسکونی ذکر کرد که نظارت بر روند این میزان ساخت وساز کار آسانی نیست اما در مجموع از وضعیت عملکرد در این برنامه ابراز رضایت کرد.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن در ارتباط با وضعیت ساخت خانه‌های مهر در شهر جدید پرند به عنوان یکی از مراکز اصلی اجرای طرح مهر در استان تهران اظهار داشت: سایت عملیاتی شرکت مپسا (مجری صنعتی سازی مسکن ) در پرند نشان داد که شماری از واحدهای مسکونی احداثی به شیوه غیراستاندارد ساخته شده و الزامات مورد تاکید این مرکز را رعایت نکردند.

وی افزود: واحدهای مسکونی طرح مهر که به شیوه غیراستاندارد ساخته شود از تاییدیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برخوردار نمی‌شوند و امکان واگذاری نخواهند داشت.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، طرح مسکن مهر که از خرداد ۱۳۸۶ در قالب ساخت وساز ۹۳۷ هزار واحد مسکونی آغاز شده حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آن در شهر جدید پرند در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی تهران در حال ساخت است.

وی با غیراستاندارد خواندن فناوری چوبی در شماری از واحدهای مسکونی طرح مهر در پرند گفت: تعداد ۲۷ دستگاه از این واحدها مورد تایید قرار نگرفتند این درحالی است که در دیگر مناطق کشور ساختمانهای چوبی احداثی طرح مهر مطابق با استاندارد اجرا شد.

به گفته این مقام مسئول، بخش ساختمان و مسکن کشور از تجربه زیادی در زمینه صنعتی سازی برخوردار نیست اما ابتدای سال گذشته سهم صنعتی سازی یک تا دو درصد بود ولی در پایان سال گذشته ۲۸ درصد از ساخت وسازهای طرح مهر به روش صنعتی اجرا یا در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: هدف گذاری در بخش مسکن دستیابی به سهم ۳۰ درصدی در ساخت و ساز این بخش است و انتظار می رود تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور این رقم به ۴۰ درصد برسد.

    نظرات